Osona/Ripollès

Sant Julià presenta accions per dinamitzar el comerç

Treballar amb escoles o crear un dia d'estalvi, algunes mesures.

Sant Julià de Vilatorta s'està posant les piles per atraure clientela. Quan encara no fa un any que es va constituir l'Associació de Comerciants de Vilatorta i Vilalleons, l'Ajuntament acaba de rebre els resultats d'un estudi que va encarregar sobre el comerç al municipi.

Un projecte que, a banda de fer un diagnòstic de la situació actual, proposa un seguit de millores per dinamitzar-lo. Algunes de les propostes ja s'estan portant a terme, com la implementació de la zona blava, i les altres entraran en funcionament la tardor d'aquest any.

D'acord amb el cens comercial elaborat per Dinamium, la consultoria encarregada de l'estudi, actualment a Sant Julià hi ha una vintena de comerços.

D'aquests, la meitat estan dedicats a l'alimentació, mentre que la resta de sectors –farmàcia, moda o cultura, entre altres– compten amb una única botiga.

Pel que fa a serveis, la xifra total ascendeix a 34 i inclou principalment restaurants i centres de serveis personals. Tenint en compte aquestes característiques, així com les fortaleses i debilitats del comerç a Sant Julià i enquestes realitzades a venedors i consumidors, es vol tirar endavant un pla que atregui els residents al centre, però també aquells que viuen en urbanitzacions i els qui visiten el municipi fent turisme de cap de setmana. Així, el projecte es basa a oferir productes de proximitat i a poder-los comprar a prop de casa.

La primera mesura que requeria l'estudi era la zona blava al centre, que començarà a funcionar abans que s'acabi el juliol. Altres accions que es portaran a terme entre setembre i octubre són l'elaboració de díptics i tríptics amb el cens de comerços i empreses de serveis; una campanya de promoció amb cartells; premis a la fidelitat dels clients, engegant targetes de punts; treball conjunt amb les escoles, a través de concursos de relats i exposicions de treballs manuals, i la creació d'un “dia de l'estalvi”, en què hi haurà promocions especials.

Executar aquestes mesures costarà aproximadament 6.000 euros, que en principi aniran a càrrec de la Diputació de Barcelona. Amb tot, el consultor de Dinamium Jordi Genebriera, en la presentació de l'estudi dimecres a Sant Julià, va destacar que els comerços i serveis vilatortins “ho estan fent bé”, però cal que encara treballin “de forma més conjunta”.

En aquest sentit, considera que també els pot ser útil prendre més part en les festes i fires que s'organitzen al poble.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pau Bosch
Nou president d’Amics de la Rambla

“Ara el nostre objectiu és obrir la Rambla al mar”

Barcelona
SOCIETAT

La síndica posa el focus a l’alberg de Badalona

Badalona
societat

L’esclavitud dels segles XV i XIX, a debat al Museu de l’Escala

l’escala
administracions

La Casa del Mar promocionarà el patrimoni pesquer de Llançà

llançà
sequera

La nova fase d’excepcionalitat dona més marge per omplir les piscines

barcelona
Societat

Mor Miquel Massana, fundador de l’empresa Centre Tèxtil Massana

SERVEIS

La Paeria atura la supressió de la recollida porta a porta a Pardinyes i Balàfia

LLEIDA
GIRONA

Puente preveu aviat la licitació del projecte d’enllaç del TAV i l’aeroport

GIRONA
estats units

TikTok demanda als EUA per una llei que amenaça de vetar el seu ús al país

barcelona