la contra

El Camí Verd es fa gran

La plataforma per la via verda n'inaugura el segon quilòmetre a Bellaterra i treballa perquè arribi a Sant Cugat

EL SEGON TRAM DE LA VIA JA ÉS TRANSITABLE. Ciclistes, caminants i els veïns de Bellaterra s'han fet seus els dos trams centrals de la via verda. Continuen reivindicant, però, que el traçat es completi pels dos extrems, fins a Rubí –d'una banda– i Sant Quirze i Sabadell –de l'altra–.


Fa tres anys i mig, la plataforma Ciutadans pel Camí Verd començava a treballar en el projecte de la primera via verda de la demarcació de Barcelona, entre Sant Quirze, Cerdanyola, Sant Cugat i Rubí. Volien aprofitar el traçat abandonat dels Ferrocarrils de la Generalitat pel nucli de Bellaterra, i transformar la reserva de sòl per a la carretera interpolar en un sender per a bicicletes. Un any després, havent aconseguit el suport dels ajuntaments afectats, estrenaven el primer quilòmetre, des de la rotonda d'accés nord a la UAB fins a l'estació de Bellaterra. Diumenge, en una festa que va aplegar dos milers de persones, van inaugurar el segon quilòmetre, que enllaça l'estació amb la carretera de Sant Cugat.

La plataforma ha recollit prop de 20.000 signatures de suport, i acaba de presentar un manifest al Parlament perquè la Generalitat alliberi la reserva de terreny per a la interpolar entre Sant Cugat i Bellaterra i destini una partida econòmica per completar el recorregut.

Fins ara, el grup de voluntaris se n'ha sortit enretirant pedres, desbrossant petits trams de sotabosc i improvisant tanques de seguretat amb les mateixes branques dels pins. Però el portaveu de l'entitat, Ramon Andreu, explica que arribar fins a Sant Cugat –a darrere de la clínica Asepeyo– no serà tan senzill. D'entrada, ahir mateix es van reunir amb un dels propietaris dels terrenys del tercer tram –un antic vedat de caça– per aconseguir permís per continuar obrint el sender. El relleu del tercer tram, però, és una mica més abrupte, i caldria l'acció de màquines retroexcavadores.

Entre les idees que consideren –i diumenge la van exposar a l'alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral– hi ha destinar una partida del pròxim fons estatal d'inversions locals (FEIL) per fer les obres del traçat pendent, de poc més de 500 metres de longitud. El tercer tram estalviaria una volta considerable pels carrers costeruts de Bellaterra als ciclistes que vagin en direcció a Sant Cugat i Rubí.

Quan el Camí Verd arribi al parc empresarial de Can Sant Joan, els ciclistes podran pedalar 8 quilòmetres des del bosc de Ca n'Oriol fins a Sant Quirze i Sabadell, a través d'un recorregut relativament planer. Tot i això, entre les reivindicacions pendents de la plataforma, hi ha la construcció d'un carril bici segregat al llarg del polígon de Can Sant Joan –a Sant Cugat– i en paral·lel a les vies dels FGC, des del turó de Sant Pau fins a l'estació de Sant Quirze.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona