Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

La subestació de la MAT a Sant Julià, a finals d’any

REE ha modificat la línia que connecta aquestes instal·lacions amb Juià arran de les protestes del territori

Red Eléctrica Espanyola posarà en servei a finals d’any la nova subestació de la MAT a Sant Julià de Ramis, una de les peces que falten per completar el projecte dels 400 kV a la demarcació. La nova subestació de la MAT, que s’ha batejat amb el nom de La Farga, se situa al mig del tram Bescanó-Santa Llogaia, en uns terrenys de Sant Julià de Ramis a tocar de l’N-II. Les obres van començar la primavera de l’any passat i, ara, aquest gran parc elèctric ja va prenent forma. Els operaris ja han instal·lat els sis grans transformadors que la formen i ara se centren en les estructures de formigó del complex. El delegat de la companyia, Lluís Pinós, va avançar, en una roda de premsa a Madrid, que La Farga entrarà en servei a finals d’any –en concret, al desembre– i permetrà “millorar l’alimentació a tota l’àrea de Girona, a través de les diferents línies de la xarxa de transport”.

Aquesta subestació suposa una inversió de 22,4 milions d’euros. La Farga rebaixarà l’energia que arribi de la MAT fins als 220 kV i l’injectarà a les diferents esteses. Precisament, una d’aquestes serà la nova línia que enllaçarà aquesta subestació amb la de Juià. Un projecte que Red Eléctrica ha modificat recentment davant l’oposició dels cinc pobles que se’n veien afectats. Ara, la companyia aprofitarà un traçat existent per fer-hi passar aquesta estesa. Després de La Farga, l’última peça per completar el projecte de la MAT és el ramal de Riudarenes.

LES XIFRES

22,4
milions
d’euros és la inversió que fa Red Elèctrica per construir aquesta nova subestació.
4
traçats
seran els que es començaran a desmuntar aquest estiu, una actuació que acumula anys de retard.

El desmantellament, aquest estiu

Aquest estiu es començaran a desmantellar les antigues línies que s’han compactat amb la MAT, segons va anunciar ahir Pinós. Unes obres que arrosseguen anys de retard. En total, hi ha quatre traçats que hauran de desaparèixer. Dos estan situats al tram Bescanó-Santa Llogaia i els altres, al Vic-Bescanó. A partir del juny es començaran a desmantellar els suports de la línia de 110 kV Vic-Sau-Susqueda. De manera paral·lela, també es desmuntarà un altre traçat: el tram de la línia de 220 kV comprès entre les subestacions de Bescanó i La Farga.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Junts s’incorpora a l’equip de govern de Cadaqués amb Fem

cadaqués
Més façana per a la plaça Mercat d’Olot
Olot

Més façana per a la plaça Mercat d’Olot

Asfalten una part del camí de terra que va des del nucli de Mont-ras fins a Fitor

mont-ras / forallac

Llum verd al nou pla urbanístic d’Aiguaviva

AIGUAVIVA

L’afectació del peatge de la C-32, a estudi

Mataró

Manifest d’oposició a l’aeròdrom de l’Escala

L’ESCALA
Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

RIUDARENES

Sacsejada perquè el vial Sant Jordi d’Olot torni a ser carrer

Olot

Al ple de Maià, també li tomben la moció antimonàrquica

Maià de Montcal