Infraestructures i serveis

Adjudiquen la redacció dels estudis de la variant de la C-63 a Sils i Riudarenes

Suposa un cost de 275.000 euros

Els projecte de la nova via se sotmetrà a exposició pública a principis de l’any vinent

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu i de l’estudi d’’impacte ambiental de la variant de la C-63 a Sils i Riudarenes (la Selva) per un import de 208.000 euros i 67.000 euros respectivament. Aquest projecte vol evitar el trànsit de pas per les actuals travesseres i afavorir, així, la seguretat i la fluïdesa de la mobilitat en aquest entorn. Es preveu que els estudis quedin redactats a principis de l’any vinent, per tal de sotmetre’ls a informació pública i tramitació ambiental. La C-63 uneix Santa Coloma de Farners, Sils, Riudarenes, Vidreres i Lloret de Mar. Actualment, travessa els nuclis urbans de Sils i Riudarenes, que estan propers, per la qual cosa es planteja la construcció d’una variant conjunta, d’uns 7 quilòmetres de longitud, que eviti la circulació de pas per l’interior d’aquestes poblacions. En aquest entorn, aquesta via registra un trànsit de més de 8.000 vehicles diaris de mitjana. Es calcula que la construcció de la variant pot comportar una inversió d’uns 46 milions d’euros.

L’àmbit dels estudis que ara s’han adjudicat s’’inicia a l’enllaç de la C-63 amb l’autovia A-2 i finalitza al nord del nucli urbà de Riudarenes. Els estudis definiran diverses alternatives de traçat per disminuir el trànsit per les travesseres i reforçar la connectivitat local, tot minimitzant l’impacte en el territori. Es preveu una nova carretera formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres d’amplada cadascun i encreuaments viaris a diferent nivell.

El traçat inclourà un enllaç amb la GI-555 (carretera de les Mallorquines) i, pel nord, s’analitzarà un nou enllaç entre els nuclis de Santa Coloma de Farners i Riudarenes. D’altra banda, el tram final serà compatible amb la futura variant de la C-63 a Santa Coloma de Farners, actualment en redacció del projecte constructiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Junts s’incorpora a l’equip de govern de Cadaqués amb Fem

cadaqués
Més façana per a la plaça Mercat d’Olot
Olot

Més façana per a la plaça Mercat d’Olot

Asfalten una part del camí de terra que va des del nucli de Mont-ras fins a Fitor

mont-ras / forallac

Llum verd al nou pla urbanístic d’Aiguaviva

AIGUAVIVA

L’afectació del peatge de la C-32, a estudi

Mataró

Manifest d’oposició a l’aeròdrom de l’Escala

L’ESCALA
Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

RIUDARENES

Sacsejada perquè el vial Sant Jordi d’Olot torni a ser carrer

Olot

Al ple de Maià, també li tomben la moció antimonàrquica

Maià de Montcal