Foradat el segon túnel dels FGC a Terrassa

Nadal diu que el més complicat de la prolongació s'ha fet sense problemes i que l'any vinent podria funcionar

«S'ha acabat la part més important de l'obra», va destacar Nadal, després que el 31 de gener s'acabés de perforar el primer túnel –en un any i 15 dies– i dilluns al vespre la segona tuneladora completés la seva missió en només deu mesos. Però el conseller també va destacar que, «si mai algú havia tingut algun temor o l'havia estimulat, avui [ahir per al lector] queden tots dissipats», en al·lusió velada als dubtes de CiU sobre els estudis geològics i el mètode escollit per a l'obra. Amb una distesa sornegueria, Nadal va convidar el portaveu municipal de la federació i responsable parlamentari d'infraestructures, Josep Rull, que va visitar l'obra com altres regidors de l'Ajuntament.

Les dues màquines han excavat, en total, prop de 6,5 km dels 9 que fan –sumats– les dues galeries. La mitjana diària ha estat de 20 metres lineals de túnel, però els tècnics de PTOP van explicar que es va assolir una punta de 55,5 metres durant 24 hores. Els punts més complicats del traçat han estat els passos sota les vies de Renfe a l'estació del Nord, els torrents Monner i de Vallparadís i l'arribada a la Rambla, però que hi ha hagut «deformacions geològiques mínimes».

Ara, Gisa iniciarà l'encàrrec del contracte per a l'execució de la resta de l'obra: l'estesa de les vies, catenàries, sistemes de seguretat i els acabats de les estacions. Però el conseller va estimar que aquesta segona fase requerirà «un any d'obres per posar en servei aquesta prolongació». Així, va situar dins de l'any 2011 l'arribada dels primers trens fins al nou dipòsit de Can Roca, el futur extrem de la línia S1 dels FGC.

«Regal d'aniversari»

Nadal va destacar que al final –la visita estava prevista per dilluns, però la màquina es va endarrerir unes hores– l'arribada de la tuneladora era una mena de «regal d'aniversari» per a Navarro, que ahir va complir 8 anys a l'alcaldia egarenca. L'alcalde li va agrair el gest, la feina dels treballadors i els tècnics, i va celebrar un altre «dia històric per a la ciutat», que l'any vinent permetrà que els terrassencs es desplacin amb «més comoditat, seguretat i respecte pel medi ambient».

Nou bus de Castellbisbal a l'hospital de Terrassa, passant per Can Rull de Sabadell

EL PUNT

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va posar en marxa ahir una nova línia d'autobús per connectar el municipi de Castellbisbal i el nucli de Can Rull de Sabadell amb l'hospital comarcal de Terrassa. El servei oferirà 28 expedicions els dies feiners de dilluns a divendres, 14 d'anada i 14 de tornada, que aproparan el centre sanitari als veïns de Can Rull, que havien reivindicat un mitjà de transport públic que els deixés a la porta del centre sanitari, ja que les línies interurbanes tenen parada només a la carretera N-150. Del total, 8 expedicions –4 d'anada i 4 de tornada– arribaran també a Castellbisbal, i facilitaran l'accessibilitat amb transport públic al centre hospitalari de referència per a la població. La nova línia serà gestionada per l'empresa La Vallesana SA, de Moventis, i comportarà una inversió anual de 174.000 euros, a càrrec del DPTOP.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.