opinió. Portaveu del PSC al Pont d'Armentera

Treballant pel Pont d'Armentera

El nostre poble, el Pont d'Armentera, en aquests darrers mesos està rebent inversions provinents tant del govern de la Generalitat com del govern de l'Estat com mai en la nostra història. Com diu el mateix president Montilla, «fets i no paraules», passo doncs a concretar-vos quina ha estat la traducció al poble de l'obra de govern dels socialistes. Com sabeu, un municipi com el nostre ha de disposar dels serveis adequats per garantir els paràmetres de qualitat de vida que els nostres veïns/es ens exigeixen. La nova llar d'infants del poble, inaugurada el gener d'enguany i amb capacitat per a quinze nens i nenes, ha estat possible gràcies als 75.000 euros que el govern català ha aportat per a la seva construcció, uns diners als quals cal afegir una altra partida de 34.568 euros que van servir per finançar l'adequació del local a la finalitat d'esdevenir la tan desitjada llar d'infants.

A banda, la Generalitat va aportar l'any passat 49.632 euros a l'Ajuntament del Pont per tal que pogués dur a terme les actuacions que el consistori considerés més urgents. Així mateix, vàrem rebre 17.575 euros que han servit per completar la xarxa per a hidrants contra incendis i la tanca del dipòsit de l'aigua. Crec que això demostra amb escreix el compromís real del govern amb pobles com el nostre, demogràficament petits.

Un altre exemple concret que servirà per millorar la mobilitat de tots els veïns/es del nostre poble: les obres de millora i condicionament de la C-37 en el tram comprès entre el Pont i Querol. Unes obres que tenen un pressupost de 2,7 milions d'euros i que modernitzaran un tram de quasi 20 quilòmetres, actualment amb revolts perillosos i altres dificultats. Aquesta obra també impulsarà l'atractiu turístic de tota la meitat oest de l'Alt Camp (castell de Selmella, retaule barroc de Santa Magdalena, castell de Querol, església de Santa Maria, curs del riu Gaià, etc.). Finalment, els diners que hem guanyat gràcies al fons d'inversió local que ha impulsat el govern de José Luis Rodríguez Zapatero i que han estat utilitzats per canviar i modernitzar completament la xarxa d'enllumenat públic del Pont com tots vosaltres heu pogut comprovar. Un projecte que s'enllestirà aquest mateix 2010 i amb un cost total de 190.000 euros.

Amb tot plegat, en poc més de deu mesos el Pont, municipi de 606 habitants, haurà rebut 366.775 euros provinents dels governs de José Luis Rodríguez Zapatero i José Montilla. Quantitat realment important i molt significativa per a un municipi de pocs ingressos i/o recursos econòmics com és el nostre.

Ara cal que l'equip de govern del Pont surti de la seva paràlisi, torni a recuperar la il·lusió per endegar nous projectes del poble. Com a regidor i com a socialista, avui em sento orgullós de formar part d'un projecte polític que és capaç d'invertir com mai als pobles que més ho necessiten, al marge del seu color polític.

També m'ha agradat explicar quina és la realitat dels recursos que rebem, tant del govern de l'Estat com de la Generalitat, perquè d'aquesta manera aquells que parlen, a vegades sense gaire coneixement de causa, puguin tenir elements reals per formar-se una opinió veraç. Estic convençut que amb aquests números no hi ha cap dubte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona