El port de Cubelles, més a prop

La construcció de la infraestructura podria començar abans que s'acabi l'any, segons l'alcaldessa

El setembre del 2002, el ple de Cubelles aprovava la creació d'una comissió d'estudi de la viabilitat de la construcció d'un port esportiu; cinc mesos després, el Grup Marítim Metropolità, l'empresa que ha d'executar el projecte, va demanar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques la concessió administrativa per a la construcció i explotació d'una dàrsena esportiva i d'esbarjo al port de Cubelles. D'aquesta manera començava una extensa tramitació que podria acabar-se enguany, si finalment es compleixen els tràmits previstos. Segons informa l'Ajuntament de Cubelles, el projecte del port ocupa uns 125.790 m², corresponents a la superfície de terra formada per l'àrea de marina, l'àrea tècnica i l'àrea turística (62.665 m²) i la zona marítima de molls (63.125 m²).

543 amarradors

L'equipament preveu 543 amarradors per a embarcacions nàutiques de dimensions diverses en un espai de més de 23.000 m². D'aquests punts d'amarratge, 436 seran per a embarcacions petites i mitjanes (de 8 a 12 metres d'eslora), i la resta, per a embarcacions de més de 15 metres d'eslora. El port es construirà dins la dàrsena actual, de manera que protegeixi la flota amarrada en cas de temporal, i donarà una especial importància a la flota d'embarcacions de dimensions reduïdes, amb una marina seca, i als usos comercials i de restauració. Al marge de la instal·lació portuària, es continuarà la captació de cabal de refrigeració per a la central tèrmica del Foix, que ha hagut de renunciar a part de la seva concessió de la costa.

L'esport de base de la nàutica també tindrà protagonisme en el recinte portuari, que també inclou un local social de serveis de l'Ajuntament, mòduls de dutxes i vestidors, els locals de les empreses de serveis nàutics, tant comercials com industrials, i una zona d'aparcament exclusiu (3.660 m²).

Segons l'Ajuntament, les edificacions comercials es projecten entre la platja i el port, aprofitant els atractius de la dàrsena esportiva, i al costat dels amarradors destinats a les embarcacions de trànsit. El Ministeri de Medi Ambient ha fet reduir, però, uns 1.200 m² la zona comercial i d'aparcament en relació amb la proposta inicial.

Al darrere dels edificis comercials es construirà la zona d'aparcament de vehicles privats de les instal·lacions turístiques. Així mateix, al llarg de tota la façana marítima es plantaran arbres i palmeres. La inversió serà d'uns quinze milions d'euros.

Els tràmits pendents

Un cop el ple ha aprovat provisionalment el pla especial del port, caldrà l'aprovació definitiva de la comissió territorial d'Urbanisme de Barcelona (o bé el requeriment d'un text refós); posteriorment, la direcció general de Ports haurà d'atorgar la concessió administrativa de l'equipament. Llavors, l'empresa concessionària haurà de presentar el projecte.

Segons l'alcaldessa de Cubelles, Maria Lluïsa Romero (PSC), les obres podrien començar abans que s'acabi el 2010, i duraran un termini aproximat de dos anys. Romero parla de les oportunitats que generarà el port esportiu, sobretot pel que fa a l'ocupació. «Serà una manera de donar feina, i no només durant la construcció», apunta l'alcaldessa. Per Romero, aquest equipament també suposarà «situar turísticament Cubelles en el mapa», i la implantació de serveis nous al municipi, com ara els del sector de la nàutica. L'alcaldessa també recorda que el de Cubelles és un dels darrers projectes portuaris aprovats per la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona