Infraestructures i serveis

opinió

Ja és l’hora de resoldre-ho

El senador Jordi Martí, d’ERC, va preguntar al ministre Ábalos què volia fer el govern espanyol amb dues de les infraestructures més troncals de les comarques gironines: l’AP-7 i l’N-II. El ministre va respondre que no tenia sentit continuar desdoblant l’N-II si l’any que ve l’AP-7 ja serà gratuïta, però que sí que s’acabaria el desdoblament fins a Orriols i el desdoblament del cinturó de ronda de Figueres.

No negaré que, com a alcaldessa de Figueres, no em va desagradar la resposta. En primer lloc, perquè reitera que l’autopista serà gratuïta aviat, una anomalia que hem aguantat durant anys malgrat estar diverses vegades amortitzada; en segon lloc, perquè, si es confirma la gratuïtat de l’AP-7, espero que sense el desdoblament total, almenys hi hagi les inversions que garanteixin la seguretat i la capacitat viària de l’N-II tot evitant trinxar el territori, i, en tercer lloc, perquè, encara que el desdoblament integral de l’N-II no es produeixi, confirma el desdoblament d’un corredor viari de primera magnitud com és el que exerceix de variant de Figueres, que a hores d’ara només té un sentit per banda, la qual cosa el fa extremadament perillós per als usuaris.

Tenim una oportunitat històrica per resoldre la problemàtica viària que durant tants anys ha marcat la mobilitat a la comarca fronterera per excel·lència i no podem deixar-la passar. Les infraestructures ben planificades i ben gestionades són generadores d’oportunitats per al territori. Una comarca com la nostra, porta d’entrada d’Europa, nord de la Costa Brava, corredor d’infraestructures i que aposta per la logística, necessita ordenar el seu mapa d’infraestructures i fer-lo funcional i modern.

Agafem el guant que va llançar en la seva resposta el ministre per posar-nos a treballar junts a resoldre els reptes que tenim en mobilitat viària en aquesta zona estratègica que és l’Empordà. I, si ho aconseguim, li recordarem que encara ens falta resoldre problemes històrics en l’àmbit ferroviari, com ara els passos a nivell que parteixen la nostra ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El full de ruta per a la Banyoles del pròxim quart de segle

BANYOLES

Inversió municipal de 6,1 milions, el 2021, a Castell-Platja d’Aro

CASTELL-PLATJA D’ARO
Infraestructures

Les obres de la Sagrera tallen rodalies entre el Clot i Badalona

Sant Gregori implantarà el porta a porta el 2021

sant gregori
FIGUERES

L’enllumenat, en la negociació de les escombraries

eleccions 14-f

Ribas i Dulsat, pel PNC i PDeCAT el 14-F

Fil a l’agulla per començar les obres de la variant d’Anglès

ANGLÈS
OLOT / BANYOLES

Pessebrisme de Banyoles en la mostra d’Olot

Societat

Ports finalitza les obres de millora al port d’Arenys afectat pel ‘Glòria’