Infraestructures

El TAV farà canviar l'accés al Golf a Sant Julià de Ramis

La nova via per pujar a la urbanització podria entrar en servei a l'agost

Encara se'n negocien les compensacions

El nou accés per pujar a la urbanització Golf Girona de Sant Julià de Ramis està previst que entri en funcionament el mes d'agost. L'accés actual des de la carretera de Banyoles es tallarà pel pas del tren d'alta velocitat. Les últimes setmanes s'ha completat la construcció d'un fals túnel al costat de l'accés actual al Golf. Ara mateix, els treballs consisteixen a cobrir el fals túnel amb terra per, posteriorment, construir el desviament de la carretera.

L'Ajuntament de Sant Julià de Ramis està negociant amb l'empresa constructora del tren d'alta velocitat les compensacions que rebrà el municipi per les obres. Entre altres punts, es negocia l'asfaltatge de tot l'accés, des de la carretera vella de Banyoles fins a dalt de la urbanització. Des del consistori es preveu que les properes setmanes es podrà signar un conveni que inclogui aquesta i altres compensacions.

Un dels projectes que té el govern municipal en ment és la construcció d'un polígon industrial en aquest sector, de manera que es canviaria substancialment tota la fisonomia del paratge. La voluntat del consistori és que aquest polígon industrial quedi enganxat al de Palol de Revardit i crear així una gran àrea industrial a la zona. Tot i que l'oposició està en desacord amb aquesta opció, el govern creu que les bones comunicacions l'assenyalen com la millor ubicació possible.

Informe de la UPC sobre el pas del túnel sota els pisos

Un altre dels moments calents de la reunió d'ahir al vespre va ser quan l'Ajuntament de Girona va explicar un informe fet per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), en què s'assenyala que els propietaris hauran de rebre el vistiplau d'Adif quan es vulguin fer grans obres que afectin la fonamentació o es vulguin fer aparcaments subterranis. Els veïns consideren que això són servituds pel futur i reclamen una compensació per aquests condicionants que tindran. Per contra, l'Ajuntament va assegurar que han revisat finca per finca i que és possible fer tot allò que preveu ara el pla general. La franja de finques que hauran de rebre el vistiplau d'Adif per grans obres se situa a uns 12 metres a banda i banda del túnel; per tant, configura una afectació important en uns 36 metres del sector Güell-Devesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona