Infraestructures

L'Estat no reprendrà les obres a l'N-II entre Orriols i Medinyà

Ha comunicat als propietaris dels terrenys que els els vol tornar per evitar pagar l'expropiació

Això descarta definitivament que es torni a posar a licitació una obra que va quedar a mig fer fa tot just un any

El tram de l'N-II entre Medinyà i Orriols no tindrà la mateixa sort que el de Sils a Caldes. L'Estat ha decidit que no reprendrà l'obra, aturada ara fa just un any, perquè el desdoblament de l'N-II ja es fa en aquesta zona amb el quart carril de l'autopista. Per això, ja ha comunicat als propietaris afectats que vol fer marxa enrere en l'expropiació dels terrenys i desfer els acords que va signar amb ells. Així ho van explicar ahir des d'Agroxarxa, que negocia aquests temes amb l'administració per encàrrec d'Unió de Pagesos. Recentment es van reunir amb el cap d'expropiacions de Foment a Catalunya, Joaquín Cortés, coincidint amb l'acabament del termini que tenia el ministeri per pagar les expropiacions. Fins ara, només n'havia avançat una paga i senyal.

En aquesta reunió, Cortés va admetre que, com que l'obra no es farà, Foment retornarà els terrenys als propietaris. El problema és que aquests terrenys ja han perdut la seva funció original, i han quedat completament destrossats per les obres. Fins i tot, hi ha una casa on es va haver de desallotjar una família. Per això, ahir a la nit es va fer una reunió a Vilademuls entre els 22 propietaris, Unió de Pagesos i l'Ajuntament per acordar una posició conjunta. Segons s'entreveia a la tarda, la posició general és la de no acceptar la devolució dels terrenys, ja que l'expropiació va ser forçosa, i exigir la indemnització pactada. Tot i que el ministeri els ha assegurat que tornaran a deixar les finques tal com eren, tot plegat hauria de seguir un complex procés administratiu que fa desconfiar encara més els propietaris.

“És una barbaritat”

L'alcaldessa de Vilademuls, Dolors Rovirola, va explicar ahir que encara no han rebut cap notificació oficial de Foment en què s'expliqui que s'abandona definitivament l'obra. Rovirola qualifica la notícia de “barbaritat, i molt greu”, perquè precisament a mitjan maig va presentar un estudi en què s'alertava dels riscos per a la seguretat i s'enumeraven els incompliments i les obres a mig fer que ha deixat l'aturada dels treballs.

Per la seva banda, el diputat de CiU al Congrés Jordi Xuclà va explicar ahir que en totes les darreres preguntes parlamentàries sobre la represa de les obres en aquest tram, el ministeri ha respost amb evasives. “Volen tornar als pagesos uns camps trinxats i sense pagar, quan en canvi es van invertir 3 milions abans d'aturar l'obra”, va afirmar. A més, pensa que la societat gironina “ha de reivindicar el desdoblament de Girona a Figueres”.

LA FRASE

No es poden tirar a les escombraries els 3 milions que s'han invertit fins ara en el desdoblament
Jordi Xuclà
Diputat de CiU al Congrés

LA DATA

22.07.10
va ser el dia
que es va anunciar la paralització dels treballs a causa de l'ajustament pressupostari de Foment.
Les claus

L'enllaç entre l'autopista i l'N-II continua pendent

o.m

Durant l'acte d'ahir a Girona, el ministre de Foment, José Blanco, va passar de puntetes pel tema de l'N-II. Va recordar que recentment s'havia posat a licitació el tram entre Sils i Caldes, unes obres que es reprendran aquest mateix 2011. I va reiterar: “Impulsarem el desdoblament de l'N-II de manera prioritària tot i la situació de contracció econòmica”.

Fa temps que l'ampliació de la carretera es concentra als trams de la Selva. Al nord, la falta de recursos ha paralitzat la tramitació dels projectes, i l'última mostra d'això és la voluntat de Foment de no acabar les obres entre Medinyà i Orriols. Quan es va adjudicar, ja s'havia fet pública l'ampliació a quatre carrils per sentit de l'autopista. I sempre es va defensar que els dos projectes eren viables i complementaris. Amb aquesta perspectiva, es van preparar els enllaços de Vilademuls de l'autopista, on acabarà el tram gratuït per a moviments interns des de Fornells que farà les funcions d'A-2. La connexió amb l'N-II es va preveure per passar de vuit carrils a quatre, però la indefinició de Foment en el desdoblament ha ajornat el projecte, que ara s'està redactant i que haurà de desembocar en l'N-II actual de dos carrils. Això podria acabar convertint l'enllaç en un punt negre de la xarxa viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona