Infraestructures i serveis

El gestor de l'aigua diu que no hi haurà més talls a Vidreres

El responsable de Rec Madral i Riera de Cabanyes sosté que la connexió amb les canonades de Caldes i el Pasteral resoldrà els talls de subministrament

Les empreses han gastat 32.000 euros

El gestor de l'aigua de Vidreres considera les últimes obres d'interconnexió amb la canonada que va del pantà del Pasteral fins a la Costa Brava i amb la de Llagostera a Caldes de Malavella posaran fi als talls de subministrament i que l'aigua sigui marronosa en algunes urbanitzacions del municipi.

Marc Mallart, el director tècnic de Rec Madral i Riera de Cabanyes, sosté que la interconnexió pal·liarà la falta de subministrament a les urbanitzacions de la Goba i Aiguaviva Park –uns 650 m³ al dia– i, a més, resoldrà l'excés de fluor detectat en els quilòmetres de canonada que tenen les societats perquè hi haurà barreja d'aigües.

“Set anys” d'espera

Les dues societats tenen 41,7 km de canonades per subministrar aigua en alta a cinc municipis: Tossa, Lloret, Llagostera, Caldes de Malavella i Vidreres. Els responsables de les societats havien advertit de la falta de cabal de les urbanitzacions de Vidreres, sobretot a l'estiu. Malgrat que sigui ara, per culpa d'una emergència, valoren la feina feta. “Feia set anys que anàvem al darrere d'una solució. Estem encantats de la feina feta [per totes les administracions”, destaca Mallart.

Els talls d'aigua del mes de juny en urbanitzacions de Vidreres han obligat l'Ajuntament a buscar solucions “d'urgència” en paraules de l'alcalde, Jordi Camps (CiU). Proposades pel Consell Comarcal de la Selva, les solucions han estat connectar-se amb la xarxa del pantà del Pasteral (i la canonada que va de Llagostera a Caldes) i amb la dessaladora de Blanes via xarxa de Lloret. Mallart diu que la connexió amb la xarxa de Caldes ha valgut 32.000 euros.

LA FRASE

Som l'única societat que presta serveis i no som concessionaris. Ens interessaria tenir la concessió
Marc Mallart
director tècnic de les empreses rec madral i riera de cabanyes

LA XIFRA

14,7
quilòmetres
de canonades gestionen les empreses Rec Madral i Riera de Cabanyes al terme de Vidreres.

Servei continuat i gestió municipal

Mentre es debat quina és la solució a llarg termini, l'Ajuntament de Vidreres ha decidit comprar aigua al de Lloret i de Vidreres per sortir d'una situació “d'emergència” en paraules de l'alcalde, Jordi Camps. Abans de la connexió amb el Pasteral (Llagostera i Caldes) i la dessaladora de Blanes, a Vidreres hi havia un dèficit diari de 650m³ a l'estiu en el subministrament.

Un ban de l'alcalde de Vidreres del 7 d'agost recordava “l'obligatorietat” de les empreses de prestar “la continuïtat del servei”, sense descartar “l'assumpció de la gestió del servei pel municipi”.

L'equip de govern, de CiU, vol municipalitzar el servei, però hi ha més d'una fórmula. A Rec Madral i Riera de Cabanyes li interessaria rebre la concessió o bé formar part d'una empresa mixta. Ara presten el servei a Aiguaviva Park, Goba, polígon industrial, Terrafortuna i Puig Ventós (Vidreres), Canyera, Mata i Selva Brava (Llagostera), Font Bona (Tossa i Llagostera), Malavella Park (Caldes de Malavella) i Lloret Residencial i Mont Lloret (Lloret de Mar).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona