Infraestructures i serveis

Municipal

Terrassa no reordenarà les línies de bus fins al 2019

Durant aquest temps prepararà el plec de condicions del concurs per escollir el nou operador extern

El govern decidirà al setembre si compra 5 o 10 vehicles nous, i si seran híbrids o elèctrics

El govern de Terrassa no abordarà una possible reordenació de les línies d’autobusos urbans seguint els criteris del pla de mobilitat aprovat el maig passat, fins que no hi hagi un nou operador del servei que s’ha d’externalitzar. El tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, ha assegurat que aquest procés es pot allargar fins a principis del 2019, ja que s’està preparant el plec de condicions que s’ha de publicar un any abans de convocar el concurs segons la normativa europea. Armengol admet que van preferir treure del concurs la inclusió de les noves propostes que es puguin derivar de l’aplicació de les zones urbanes d’atmosfera restringida (Zuap), ja que, segons diu: “Primer cal abordar el canvi de model i després ja farem una revisió de les línies i els recorreguts.”

Per aquest setembre sí que començarà a redactar l’expedient per a la compra de nous vehicles, tot i que encara no està clar, i en funció de la disponibilitat pressupostària, si seran cinc o deu, ni si seran híbrids o elèctrics, perquè entrin en funcionament entre el 2018 i el 2019. La decisió es prendrà tenint en compte també les dades que s’extreguin de la monotorització de la desena de busos que arribaran en els pròxims dies i que es volen posar en funcionament durant la festa major. Aquesta va ser una de les condicions que va posar C’s per donar suport al govern en la compra de 15 autobusos ara ja fa més d’un any, sis dels quals de 12 metres i de la marca Volvo de tecnologia híbrida, i, la resta, dièsels, de 18 i 12 metres respectivament, de la marca MAN. De moment ja va arribar un microbús de gasoil de la marca Iveco. L’oposició d’esquerres va lamentar aleshores que no es fes una aposta més decidida pels vehicles híbrids.

Ara, per tornar-se a decidir i admetent que tindran poques dades del juliol al setembre del funcionament d’aquests nous busos, s’agafaran també d’altres municipis on estiguin funcionant des de fa més temps, com ara Saragossa. D’aquesta manera també compliran un acord al qual van arribar en el ple del mes de maig amb ERC-MES per millorar la qualitat de l’aire al municipi amb la reorganització de la flota en funció del grau de contaminació, però que incloïa la compra de deu vehicles.

Els 15 nous busos d’un total que té l’empresa mixta Transports Municipals d’Egara (Tmesa) –20% participada per l’Ajuntament i fent el servei en pròrroga des del 2009– costaran 4,3 milions i en la darrera comissió es va informar que aniria al ple del juny l’aprovació per demanar un crèdit de 4,3 milions al Banc Sabadell per 10 anys i un termini fix del 2,3%. A més, també es va arribar a un acord per fer front amb garanties i durant 12 anys als canvis de bateria entre Tmesa i Volvo Group España dels sis vehicles híbrids, a raó de 5.000 euros anuals per cada autobús.

En la comissió també es va informar de la liquidació de l’aportació municipal a Tmesa de l’exercici del 2016, fruit del contracte programa entre les dues parts. La directora de Serveis de Mobilitat va explicar que es va fer una previsió inicial de 6,5 milions i al final el cost del servei va sortir per 5,6 milions, gràcies a l’estalvi en combustible, mà d’obra i el cobrament del cèntim sanitari dos anys després. La quantitat es restarà de l’aportació de la quantitat d’aquest any que es va fixar en 6,7 milions.

LA FRASE

La previsió és saber el nou operador del servei d’autobusos a finals del 2018 o a principis del 2019
Marc Armengol
Tinent d’Alcalde de Territori i Sostenibilitat

LA XIFRA

4,3
milions
costen els 15 autobusos que s’han comprat, catorze dels quals han d’arribar abans de la festa major.

LA DATA

28.06.17
S’acaben
els tallers participatius per millorar el servei de bus, que tracten temes com ara el de la freqüència.

Tallers oberts no vinculants per millorar el servei

El dia 28, al centre cívic President Macià, s’acabaran els tallers participatius organitzats per l’Ajuntament de Terrassa i l’empresa municipal Tmesa des del maig passat amb l’objectiu de millorar el servei de busos. La intenció és identificar aquells aspectes que es poden millorar, com ara la freqüència, la puntualitat o la distància entre parades. Els resultats i les conclusions es recolliran en un document, però el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, deixa clar que “no seran vinculants” i que la iniciativa és només “de caràcter consultiu”. Serviran, això sí, per tenir dades de cara al nou model de gestió que es vol implantar, però tampoc serà un document guia per fer futures remodelacions de línies si finalment es tiressin endavant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona