Art

Un art de la llum

L’MD’A incorpora a l’exposició permanent dedicada als vitralls de la Catedral un audiovisual sobre el procediment tècnic, guiat per l’experta Anna Santolària

El nou recurs didàctic es presenta avui, a les 11 del matí, a l’espai dedicat als vitralls

Des de fa tres anys, onze petits fragments dels vitralls originals del segle XIV de la Catedral de Girona s’exposen a la sala dedicada a l’ofici de vitraller del Museu d’Art de Girona, juntament amb les dues taules de fusta, propietat del Bisbat, que constitueixen un dels pocs vestigis a tot Europa de l’art del vitrall a l’edat mitjana. A partir d’avui, el discurs didàctic per fer-se una idea cabal del valor d’aquestes peces i la seva utilitat en el procés de creació es complementa amb un recurs audiovisual que en detalla les interioritats i que es presenta avui (11 h) a la sala permanent de Vitralls, la llum de la Catedral de Girona.

El vídeo, de poc més de 2 minuts de durada i amb subtítols en català, castellà, anglès i francès, recrea detalladament les diferents fases de treball per a l’elaboració dels vitralls: des de la creació de la primera maqueta o vidimus de la vidriera, passant per la preparació de la taula o suport sobre la qual es dibuixa i munta el vitrall, el pintat amb la grisalla, la cuita de la pintura i l’emplomat i soldadura final de cadascun dels vidres de colors per formar els vitralls. Per a la gravació, l’MD’A ha comptat amb la col·laboració d’Anna Santolaria, reconeguda especialista en l’elaboració, restauració i conservació de vitralls, i s’ha filmat en diversos espais del barri vell de Girona, com ara Cal Pinyonaire, o la foneria Ferro Calent de Sant Aniol de Finestres, a més dels interiors de la Catedral. La nova proposta s’inscriu en dues de les línies estratègiques de difusió de l’MD’A, consistents a donar a conèixer les tècniques artístiques i a abordar millores en la museografia de l’exposició permanent, que ha permès per exemple renovar les sales del Barroc i el Renaixement.

D’altra banda, divendres vinent, dia 22 de novembre, s’inaugurarà finalment l’exposició temporal Falsos verdaders. L’art de l’engany (19 h), que es va ajornar l’octubre passat a causa de la vaga. Comissariada pels professors Joan Bosch i Francesc Miralpeix, parteix d’un episodi fosc del mateix museu —l’adquisició d’unes taules renaixentistes atribuïdes a Pere Mates que van resultar falses– per reflexionar sobre aquell cas concret i sobre la impostura en general en el mercat de l’art.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana

rio de janeiro
arts escèniques i música

El Límbic atrau 21.000 persones a Santa Coloma de Gramenet

barcelona
Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca