Art

Rafel G. Bianchi, premi de pintura Vila Casas

Rafel G. Bianchi (Olot, 1967) és el guanyador del premi de pintura 2022 de la Fundació Vila Casas per l’obra El col·leccionista absent, III. Bianchi, nom artístic de Rafel Griera, rebrà 12.000 euros i l’any que ve farà una exposició individual a Can Framis, el museu de pintura catalana creat pel mecenes Antoni Vila Casas.

Mentrestant, des d’ahir i fins al 18 de setembre llueixen en aquest equipament, situat al 22@, les 30 peces finalistes del certamen, inclosa, per descomptat, la que el jurat, format per Gisela Chillida, Natàlia Chocarro, Marc Domènech, Conxita Oliver, Antonio Sagnier, Àlex Susanna i Antoni Vila Casas, ha decidit que es mereixia el reconeixement. L’obra guanyadora passarà a formar part dels fons de la Fundació Vila Casas, de referència per conèixer la situació de la pintura catalana contemporània.

El col·leccionista absent, III, una tècnica mixta (grafit, carbó, acrílic i oli) sobre tela de 200x200 cm, és la tercera variació d’un projecte iniciat el 2015 en què Bianchi reinterpreta un quadre que el fascina: El col·leccionista d’estampes, de Marià Fortuny, concretament la primera versió que en va pintar el 1863, i que és propietat del Museum of Fine Arts de Boston. Bianchi el porta al seu terreny per reflexionar amb ulls actuals sobre el fet de col·leccionar i les imitacions en l’art. Per cert, que la segona versió de l’obra de Fortuny, creada el 1866, pertany al MNAC. La tercera, del 1867, és al Museu Puixkin de Moscou.

El treball persistent de Bianchi inspirat en aquesta tela del mestre reusenc ja va obtenir el 2019 una distinció, el premi BBVA de pintura Ricard Camí.

Ara el jurat convocat per la Vila Casas l’ha escollit entre les 616 peces inscrites al premi, el rècord històric d’aspirants en aquest i en els altres dos concursos que promou la institució privada, d’escultura i de fotografia.

“Hem quedat molt sorpresos, no tan sols per l’altíssima participació, sinó encara més per la qualitat de les obres presentades, que ens mostren fins a quin punt les noves generacions aposten sense complexos per la pintura en uns temps en què molts museus d’art contemporani li han girat l’esquena”, remarca el director artístic de la fundació, Àlex Susanna.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’ambaixador del doble exili a París

Barcelona
CULTURA

Santa Susanna consolida la programació de petit format amb el vuitè Micròmetre

Santa Susanna
RIPOLLÈS

Cinema Transhumant gira per cinc residències d’avis amb dues pel·lícules

RIPOLL
ÒPERA

El Liceu infla de romanticisme ‘top’ el tràgic destí d’‘Adriana Lecouvreur’

BARCELONA
Emili Bayo
Novel·lista

“Tota la novel·la és plena d’homenatges i referències culturals”

Barcelona
música

L’Estadi Olímpic inicia la temporada de grans concerts

Barcelona
música

Parellop obre amb ‘Una llum al camí’ una sèrie de singles que sortiran al llarg del 2024

girona
Cinema

CIMA i l’Eram projecten vuit curts amb perspectiva de gènere

Girona
música

‘Despechá’, de Rosalía, supera els mil milions d’escoltes a Spotify

Barcelona