cultura

LA CRÒNICA

Ana, a la ciutat on va començar a lligar amb Víctor

Després de començar el concert de dimecres a l'Espai Port de la Porta Ferrada amb Yo vengo a ofrecer mi corazón, Ana Belén va cantar Yo también nací en el 53, que tot i que ella va néixer el 51 té molt d'autobiografia generacional, dedicada a tots aquells que van créixer amb Yesterday. Encara que no hi tingui res a veure, unes hores abans havíem acomiadat al tanatori de Girona l'amic Fredi Faure, també del 51, amb la tremenda versió que Ray Charles va fer de Yesterday dels Beatles.

Per a molta gent, Ana Belén és encara un referent generacional, musical i fins i tot ideològic. Ana Belén ja és com de casa i es pot permetre compartir petits secrets en veu alta, com quan va explicar que va ser a Sant Feliu de Guíxols –on va rodar una pel·lícula i ha tornat sovint, segons va dir– quan van “començar a lligar” amb Víctor Manuel, al qual va dedicar unes quantes lloances abans de cantar la seva Canción pequeña. “I a sobre m'estima”, va afegir sobre el seu company de vida i música davant del seu fill en comú, David, teclista del grup.

Ben acompanyada per cinc músics en un escenari negre i sobri on destacava la seva figura estilitzada, amb un elegant vestit blanc, Ana Belén va repartir força equitativament el repertori entre les cançons del seu recent disc A los hombres que amé –“Les persones més importants en la meva vida sempre han estat homes”–, en què porta al seu terreny cançons de Pedro Guerra, Miguel Ríos, Aute, Kiko Veneno, José Alfredo Jiménez –Ojalá que te vaya bonito, que li va servir per recordar Chavela Vargas–, Pablo Milanés, Chico Buarque i Sabina, el seu estimat “canalla”. No va cantar l'únic tema en català del disc, Cançó de matinada, de Serrat; i, en canvi, alguns creuen que es podria haver estalviat, tal com està el pati, la seva clàssica España camisa blanca de mi esperanza. Parlant de clàssiques, també van sonar El hombre del piano, Derroche, Lía, Contamíname i Sólo le pido a Dios, algunes cantades amb nous arranjaments i petits detalls escenogràfics –ella amb una maleta, en una estació fantasma, cantant Desde mi libertad–, i totes inoblidables.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera
ART

El MNAC adquireix una pintura de Tamburini gràcies a una donació de la Godia

BARCELONA

La primera trobada de productors gironins d’arts escèniques serà el 18 de juny

salt
la bisbal d’empordà

Més de 40 espectacles i una aposta pel circ inclusiu en la Fira del Circ al Carrer

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Sónar 2024

La IA ens farà la bugada, no les cançons

BARCELONA
Crítica

Aquells que moren quan estimen