Arts escèniques

Crítica

teatre

La bombolla que abraça i plora dins de la tropa

Imprescindible. La brevetat de la seva estada recomanaria una reposició i que incorporés funcions per a instituts, ja en l’època de Julio Manrique a la direcció del Lliure. La mirada sobre aquesta nova masculinitat fuig del pensament primari majoritari, promogut inconscientment per la societat. A Paisajes para no colorear, La Re-sentida va donar un cop de taula empoderador amb un grup de noies que deien escapar-se de sentir-se víctimes del masclisme imperant. S’empipaven, això sí, amb les seves mares, veritables víctimes del sistema i que, a sobre, el perpetuaven. Ara, en aquest càsting de teatre amb joves de 13 a 17 anys els va aparèixer un grup que no respon al model de mascle que domina en instituts, places i futbol. Es van trobar amb una bombolla per retratar la natura salvatge. Els set components, igualment, el retraten i assumeixen el paper antipàtic de l’agressor en una escena en què ells, habitualment, són víctimes. El moviment és antinatural, com el de l’Oasis de la impunidad, que l’any passat es va veure en el Dansa Metropolitana.

Vestits d’etiqueta, són una crítica als models depredadors, a la competència, a les armes. Ells, es reconeixen sensibles, dèbils: prefereixen plorar de frustració (perquè troben a faltar empatia arreu) que ofegar-se dins seu. Poden renunciar al discurs binari de l’heterosexualitat; el superen des de la seva naturalitat. Es reivindiquen com són i abraçar-se. Un centaure desconfia. El mamut és l’ésser estany que es tem i alhora es repudia.

De la por salten a la protesta. I, al final, a un alliberament catàrtic amb el cant de Madonna i una foto de grup empoderadora. Commou. Recomanable com ho van ser les anteriors obres del grup xilè. Cal revisar-se al mirall i celebrar un alliberament: són valents declarant-se dèbils enmig de la turba.

La posibilidad de la ternura
Companyia: La Re-sentida
Direcció: Marcos Layera i Carolina de la Maza
Intèrprets: José Miguel Araya Moreno, Dimitri Bueno Ferrer, Camilo Bugueño Espejo, Efraín Chaparro Pérez, Marcos Cruz Andulce, Matías Mendez González i Leftrarü Valdivia Castro
Divendres, 24 de novembre, al Lliure de Montjuïc


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
Música

L’Embassa’t atrau 7.600 persones, una xifra rècord pel festival

Sabadell

Identificat el patrimoni natural i arquitectònic a protegir

Polinyà
CINEMA

Audiard enlluerna Canes amb un musical ‘queer’

CANES
CAIGUDA LLIURE

Dins el fangar del monstre Miquel Barceló

La història que vol connectar

Sant Pol de Mar
EQUIPAMENTS

Més de 110.000 persones participen en la Nit dels Museus

barcelona
Crítica

Manolo García, entre globus i exabruptes

‘Pájaros’ i ‘El fred que crema’ s’imposen al primer festival de cinema

blanes
FESTIVAL DE CANES

Paul Schrader i Richard Gere es retroben

CANES