cultura

Com matar un text

La primera semifinal del Torneig de Dramatúrgia Catalana, dilluns, va acabar amb sorpresa. Red pontiac, de Pere Riera, va quedar eliminat enfront La nostra champions particular, de Cristina Clemente. Dilluns va quedar clar que és fonamental per al resultat final qui fa la lectura del text. David Selvas i Sílvia Bel van llegir el text de Clemente, retocat, retallat respecte a la lectura de quarts de final, i li van saber treure tot el suc als passatges més còmics, divertint el públic, sense fer una lectura brillant, com hem vist en alguna altra ocasió en el torneig, però com a mínim, va ser professional. Red pontiac, que Cristina Cervià i Míriam Iscla van brodar en la primera jornada del torneig, va caure en mans de Mercè Martínez i Rosa Boladeras, que van haver d'aturar la lectura fins a tres ocasions per apaivagar els insòlits atacs de riure que els ofegaven, semblant oblidar del tot que potser, només potser, Riera desitjava passar a la final. Molt de riure encomanadís, però gens de ritme ni continuïtat, de manera que el text va decaure fins a morir. Aquest text, si és dit amb tota la seriositat del món, se n'amplifica l'efecte còmic, com va quedar comprovat en la primera eliminatòria, en què Red pontiac va esclafar literalment el text de Josep Maria Benet i Jornet. La sala va enregistrar una excel·lent entrada, amb un públic que es va divertir a cor què vols, una escena que molt possiblement es repetirà en l'altra semifinal, el proper dilluns (20 h), entre Llàtzer Garcia i Jordi Galceran, i en què caldrà veure quin pes té el factor local. Clemente espera per la final, el 28 de novembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Fira Argillà d’Argentona sorprèn amb el cartell de Mariscal

Argentona
música

La Fireluche publica un disc gravat en directe a La Planeta fa 20 anys

girona
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA
LLETRES

Rosa Regàs desgrana sense tabús la seva vida en el llibre ‘Un llegat’

LLOFRIU