Economia

turisme

promoció

La nova marca Empordà encara s'ha de registrar

Dos anys després de presentar-se el logotip i el lema per promocionar l'Empordà, encara no s'han pogut utilitzar

El març del 2015 es presentaven oficialment –en un acte solemne al jaciment d'Empúries– el nou logotip i el lema “Tocat pels Déus” per promocionar l'Empordà, Alt i Baix, sense distincions administratives. Dos anys després, ni el logotip ni el lema es poden veure enlloc perquè encara no s'ha enllestit el registre de la marca. Els impulsors d'aquella iniciativa van ser la ciutat de Figueres i els dos consells comarcals.

Les tres administracions asseguren que el projecte no està enterrat i que s'hi està treballant, tot i admetent que la tramitació s'està allargant més del que es preveia. Un dels esculls ha estat que actualment la marca Empordà és registrada a nom dels dos consells comarcals, i el fet d'introduir-hi una tercera part que també en seria propietària, Figueres, i els dissenyadors de la marca (la universitat de Vic), ha complicat la tramitació i provocat algunes susceptibilitats. La solució serà que el Baix Empordà segueixi sent propietari en un 50% de la marca i que el Consell de l'Alt Empordà i l'Ajuntament de Figueres s'hauran d'entendre per al 50% restant.

Un altre aspecte pendent és el de l'àmbit del registre: actualment la marca Empordà és registrada a l'àmbit estatal, però es considera oportú registrar la nova marca a l'àmbit europeu. La dificultat d'acordar aquests aspectes entre les tres parts sembla la principal explicació del retard que es va acumulant. Amb tot, Joan Català, president del Consell Comarcal del Baix Empordà, confia que el registre estarà tancat en els propers mesos. Manel Toro, que va impulsar aquest projecte des de Figueres, lamenta que el procés sigui tan lent, però assegura que Figueres manté l'interès intacte i que l'objectiu comú és que cap part es quedi en exclusiva la marca, per promocionar el conjunt del territori empordanès independentment de les divisions administratives.

Des del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, afegeixen que, paral·lelament a la tramitació del registre, ja s'ha encarregat a una empresa especialitzada, Neorg, el pla de comunicació que determinarà com es desplegarà la marca i en quins àmbits. Entre altres aspectes, Neorg farà una proposta de redisseny del logotip tenint en compte que l'actual pot tenir dificultats de visualització en mides molt petites; també es farà una proposta de sub-claims per universos (gastronomia, cultura...), com a complement del “Tocat pels Déus” ja validat, i un llibre d'estil per incorporar la nova imatge en diferents suports. La previsió és que aquest document estigui acabat passat l'estiu perquè el puguin aprovar les tres institucions i començar a utilitzar la nova imatge, probablement a partir del 2018.

Colors de la terra, el vent i el mar

L'objectiu és que la gent del territori “es faci seva” aquesta marca i que l'usi “per treure'n un benefici”, explicaven el 2015 Jordi de San Eugenio i Jordi Cano, els creadors de la nova imatge Empordà. Per fer-ho, la Universitat de Vic va liderar un treball de camp de dos anys (del 2013 al 2015), amb fòrums, enquestes a la població i debats. El resultat és un logotip amb una espiral en colors groc, verd i blau, que vol emular l'empremta dactilar dels déus que toquen l'Empordà, i que a la vegada simbolitza la terra, el vent de tramuntana i el mar. La marca vol transmetre el “caràcter extraordinari” d'un territori que el seu artista més internacional, Salvador Dalí, va qualificar de “diví”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat