Economia

El 53% dels catalans han vist afectats els seus hàbits de consum per la COVID-19

Una enquesta de l’ACC, les incidències s’han relacionat amb serveis que es paguen per quotes, viatges d’oci, entrades per a espectacles o bitllets d’avió

Fins a un 53,5% dels catalans haurien vist afectats els seus hàbits de consum a causa de la COVID-19, relacionada amb serveis que es paguen per quotes, viatges d’oci, entrades per a espectacles o bitllets d’avió, segons assenyala l’informe Impacte de la crisi sanitària per la COVID-19 en els hàbits de consum de la població catalana, elaborat per l’Agència Catalana de Consum (ACC).

Per segments, un 37,3% de les afectacions són en serveis que es paguen per quotes; el 19,3% per viatges d’oci; el 15,8% en entrades per a espectacles i el 12,4% estan relacionades amb bitllets d’avió. Pel que fa a les solucions que s’han proporcionat als afectats, a un 44% se’ls ha tornat els diners totalment o parcial; un 38,4% ha obtingut solucions alternatives, com ara l’ajornament, val o abonament; un 12,9% considera perduts els diners i un 31,7% no ha rebut cap resposta per part de l’empresa.

L’estudi també informa que un 40% considera que ha patit l’augment injustificat del preu d’algun producte o servei que ha comprat durant el confinament, especialment en aliments frescos (43%); productes d’higiene concretaments mascaretes (34,5%), seguit de gels desinfectants per a les mans (21,7%) i guants (12,3%). Val a dir que l’enquesta es va fer abans de la regulació del preu d’aquests productes.

Un 29% dels catalans ha augmentat la despesa en compres físiques, principalment en alimentació fresca i sobretot en supermercats i botigues de proximitat. Per contra, ha disminuït considerablement la compra en hipermercats i en mercats. El 41% ha fet la mateixa despesa que abans del confinament i gairebé un 30% ha augmentat la despesa en compres presencials. Pel que fa a les compres en línia, un 41% ha comprat per internet durant el confinament i, entre aquests, un 5% ho ha fet per primera vegada. Tot i que durant el confinament baixa la proporció de persones que compra en línia (abans del confinament era un 54%), un terç dels que ara hi compren gasten més que abans. El decreixement d’aquest tipus de compra té relació directa amb l’aturada de dos sectors destacats en la compra/contractació en línia: els viatges –especialment la contractació de vols– i els espectacles –compra d’entrades de cinema, per a concerts, teatre, etc.

Hom informa així mateix que el 31,1% ha decidit posposar alguna compra o despesa que tenia prevista abans de la crisi, tot i que, un 46% d’aquest grup afirma que la farà un cop acabi el confinament. Un 7,2% dels enquestats afirma o que l’han enganyat o intentat estafar.

Pel que fa als hàbits de consum post-confinament, l’informe de resultats destaca que la por al contagi pot condicionar decisions de compra. Així, a curt termini un 73% considera que la por a encomanar-se estarà força present en espais d’una forta concentració de persones, com ara concerts, transport públic, esdeveniments esportius o festes populars. Un 42% dels enquestats afirma que anirà de vacances aquest estiu, tot i que el 15% canviarà els plans previstos inicialment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Xoc Sabadell-BBVA a la CNMV i pel 50,01%

madrid
SOCIETAT

CCOO critica l’acord laboral signat per a la Copa Amèrica

BARCELONA
ECONOMIA

El Port de Barcelona i el de Xangai col·laboraran en innovació i descarbonització

TÀRREGA
Economia

El Sabadell insta el BBVA a dir quins accionistes donen suport a l’OPA

barcelona
amèrica del sud

L’Argentina es paralitza en la segona vaga general contra Milei

barcelona
Economia

El Sabadell respon: Denuncia el BBVA a la CNMV per vulnerar la llei d’OPAs

barcelona
VIDRERES

L’àrea d'economia va gestionar 67 ofertes de feina el 2023

VIDRERES
Consolidar un monopoli?
l’anàlisi

Consolidar un monopoli?

economia

OPA hostil del BBVA al Sabadell amb acomiadaments

madrid