Economia

turisme

balanç

El turisme català deixa 592 milions anuals a Lleida

Una enquesta del Patronat de Turisme indica que els visitants són majoritàriament persones de mitjana edat, catalanoparlants i amb estudis superiors i que fan una despesa de 89 euros diaris

Els turistes catalans que van visitar algun punt de les terres de Lleida entre el setembre del 2015 i el setembre del 2016 van generar 592 milions d'euros d'ingressos turístics directes. Així ho ha determinat l'enquesta sobre el turisme català que visita la demarcació de Lleida elaborada pel Patronat de Turisme de la Diputació a través de la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya (TIM) de la Universitat de Lleida (UdL).

Els resultats d'aquest estudi, que van ser presentats al saló B-Travel de Barcelona, també posen de manifest que les comarques més visitades van ser el Segrià, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Val d'Aran i la Noguera, principalment els mesos d'estiu i hivern. Un total d'1.661.000 catalans majors de 16 anys van visitar almenys una vegada Ponent o el Pirineu durant l'any passat, dels quals un 42% són excursionistes.

L'enquesta, que va ser encarregada a l'empresa Gesop per la Càtedra TIM, es va dur a terme a finals del mes d'octubre de 2016. Es van entrevistar prop de 1.600 persones i és la primera radiografia sòlida del volum, les característiques, les motivacions, les destinacions i els impactes econòmics del principal flux turístic que rep la demarcació de Lleida cada any, és a dir, els turistes de la resta de Catalunya. Una de les dades més rellevants és la mitjana de despesa per dia, que se situa en 89 euros. Ara bé, la mitjana de despesa dels excursionistes, que amb 708.000 persones representen prop de la meitat dels visitants catalans a Lleida, és de 72 euros, mentre que els turistes que pernocten gasten 105 euros. L'estudi, doncs, situa en 592 milions d'euros els ingressos turístics directes que els residents a la resta de Catalunya deixen a la demarcació en un any. Això, sense tenir en compte els efectes indirectes importants en altres sectors econòmics ubicats al territori, que duplicarien la generació directa de recursos produïda pel turisme i l'oci.

Els 1.661.000 catalans majors de 16 que van visitar almenys una vegada Lleida durant l'any passat representen un 28,2% de residents de la resta del país. Majoritàriament són persones de mitjana edat, catalanoparlants, ocupats i que tenen estudis superiors. El nombre de viatges turístics i d'oci es va situar en 6.976.000, dels quals un 69% són viatges d'excursionistes i un 31% de turistes. Per tant, la mitjana de viatges realitzats per turista i excursionista va ser de 4,2.

El Pirineu capitalitza el destí dels catalans però també ciutats com Lleida, Balaguer, Tàrrega, Cervera i Mollerussa reben molts visitants. Si bé les comarques més visitades van ser el Segrià, els dos Pallars, l'Aran i la Noguera, les localitats o territoris més visitats són la ciutat de Lleida, Balaguer, Sort, la Seu d'Urgell, Tàrrega, Vielha e Mijaran, Cervera, Tremp, Esterri d'Àneu, Llavorsí, les estacions d'esquí i Mollerussa.

Les principals motivacions per venir a la demarcació de Lleida són visitar familiars i amics, turisme cultural, turisme rural, turisme de negocis i turisme de muntanya, així com també fer turisme gastronòmic, turisme d'aventura i turisme d'esquí. El 58% de visitants van pernoctar com a mínim una vegada (un total de 953.000 persones majors de 16 anys). S'estima en 7,7 milions el nombre de pernoctacions que van tenir lloc. Aquest nombre de visitants pernocta en un 37% en hotels i similars, seguits d'habitatges de familiars i amics, en cases rurals i en segons residències o habitatges de propietat.

Promoció a la fira B-Travel

El Patronat de Turisme va participar en la fira B-Travel, que va acabar ahir al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme (ACT). S'hi va participar amb el mostrador amb la marca Pirineus, on eren presents diversos consells comarcals d'aquest territori, i amb el córner Terres de Lleida. Entre les novetats destacades hi havia la promoció del projecte Moturisme Ara Lleida, pioner a l'Estat espanyol, destinat al segment del turisme vinculat amb els aficionats a viatjar en moto. També es va informar del distintiu pioner a Catalunya “Benvinguts! Senderistes i cicloturistes”, que s'ha atorgat a 68 establiments d'allotjament turístic de les comarques de Lleida que acrediten que disposen d'un conjunt de serveis que s'adeqüen als amants de les activitats a l'aire lliure i del turisme de natura i, en concret, als practicants de senderisme i cicloturisme.

La campanya Cinquè llac: ruta en cinc etapes pel Pirineu insòlit. Senderisme responsable i sostenible organitzat pels amfitrions locals, impulsada per l'Associació Marquès de Pastor, va rebre el premi Alimara a la promoció d'un turisme sostenible. El guardó es va concedir per la contribució d'aquesta associació a augmentar i millorar el coneixement de la sostenibilitat i la responsabilitat social a través del màrqueting turístic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona