Economia

Nissan Motor prescindirà de més de 20.000 empleats, la majoria d’Europa

La reducció forma part dels plans de reestructuració de la companyia per la caiguda de la demanda i representa el 15% de la plantilla, segons l’Agència japonesa Kyodo

La companyia evita fer cap comentari sobre la informació

Nissan Motor té intenció de desprendre de 20.000 empleats, fonamentalment a Europa i en països d’economies emergents, per fer front a la caiguda en la demanda global de vehicles, ha informat aquest divendres l’agència nipona Kyodo.

Citant fonts coneixedores d’aquestes intencions, Kyodo ha assenyalat que aquesta reducció, que forma part dels plans de reestructuració de la companyia, representa el 15% de la seva plantilla a tot el món.

Consultada per Efe sobre aquesta versió, una portaveu de la firma ha respost que Nissan Motor no fa comentaris “sobre especulacions”.

Kyodo no ha precisat en quin termini s’aplicaria aquesta reducció, però ha recordat que el juliol passat Nissan Motor va anunciar que retallaria 15.000 llocs de treball globalment fins a març del 2023 com a part d’un programa de reestructuració.

Nissan Motor té programat anunciar un pla a mig termini dijous que ve, quan doni a conèixer els resultats del seu any fiscal tancat el març passat, cosa què detallarà les seves accions per fer front a les derivacions de la pandèmia de coronavirus.

El passat 28 d’abril la companyia ja va anunciar que tancarà aquest exercici amb unes pèrdues properes als 900 milions de dòlars.

La informació de Kyodo se suma a una altra difosa la setmana passada pel diari financer Nikkei, que va adonar de la intenció de Nissan Motor de tancar la seva fàbrica a Barcelona i traslladar la seva producció a plantes de Renault, amb la qual té una aliança.

Una portaveu de Nissan va qualificar de “conjectures” les versions sobre el possible tancament de la planta de Barcelona.

Igual que altres firmes del sector, Nissan s’ha vist obligada a suspendre les seves operacions a moltes fàbriques per l’impacte que estan tenint en la demanda de vehicles les derivacions de la pandèmia de coronavirus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga