Economia

economia

El Port de Tarragona, el que més creix de l’Estat en tràfic de mercaderies

El port de Tarragona ha augmentat un 9,9% el tràfic de mercaderies el 2023 fins als 33 milions de tones. És la infraestructura que més creix d’entre les deu principals de l’Estat. Els productes agroalimentaris i el cru de petroli han registrat rècords històrics i han permès aquest impuls. Segons el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, el repte per als pròxims anys és incrementar els moviments de mercaderies de càrrega general, que actualment suposen un 6% del total, molt per sota del 63% que representen els líquids o el 31% dels sòlids. A nivell econòmic, la infraestructura ha tancat el 2023 amb més de 64 milions d’ingressos i un rècord en el balanç EBITDA, que ha arribat als 34,9.

Garreta sosté que la guerra a Ucraïna va suposar un canvi a nivell logístic que ha contribuït a modificar l’origen dels cereals que arriben a Tarragona. Així, el 42% provenen d’Ucraïna, però Brasil ja és el segon país amb més pes, amb un 16% del volum total, per davant de Romania (15%) o Bulgària (10%). “Som el primer port de cereals de la Mediterrània, però tenim un tràfic molt diversificat”, explica. La sequera, que ha comportat una reducció de la producció local, ha fet que les importacions s’hagin incrementat per poder abastir la indústria ramadera de l’Estat.

L’arribada de creueristes s’ha incrementat durant el 2023 i ha arribat als 115.022 (+80,1%), unes xifres que ja s’acosten a les del 2019, quan es van assolir les 130.000 persones. Pel 2024 la previsió és arribar als 122.000 passatgers en una seixantena d’escales. Garreta destaca que l’impacte econòmic ha estat de més de 15 milions al territori, amb despesa dels turistes principalment en lleure, transport i restauració. A mitjans de juny està previst que s’inauguri la nova terminal de creuers al moll de Balears, de 2.200 m² i que ha suposat una inversió de 5,5milions.

Un dels projectes de futur que la infraestructura està treballant és l’arribada d’empreses que es dediquin a la construcció de molins eòlics marins. “S’han de construir als ports. A nivell d’ecosistema empresarial i de valor afegit aporten molt al territori”, sosté Garreta, que afirma que han rebut una dotzena d’empreses que consideren que el port de Tarragona és dels “més ben posicionats per fabricar aquests molins”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona