Economia

Comerç

El triomf de l'‘outlet'

Un estil que atreu

Malgrat la crisi comercial, la Roca Village incrementa un 12,3% les vendes de gener a setembre

Value Retail a Barcelona té previst engrandir el centre comercial abans de 2 anys

Un 53% del total dels visitants són turistes, la majoria, russos i xinesos

Els ‘villages'volen que
el temps dedicat a comprar esdevingui una experiència molt especial

Decidir anar a comprar a un village com el de la Roca del Vallès, a pocs quilòmetres de Barcelona, és optar per una manera especial de viure aquesta activitat. Tot i que la crisi i l'estalvi han anat minvant cada vegada més la proporció dels sous dedicada a les compres, també és cert que la recessió no afecta tothom igual. Tant és així que La Roca Village, el primer dels villages que va obrir a l'Estat espanyol –l'altre està situat a Las Rozas (Madrid)–, ha rebut de gener a setembre d'aquest any més de dos milions de visitants i ha incrementat les vendes respecte al mateix període de l'any passat un 12,3%. Xifres importants en temps de recessió.

Els secrets d'aquest èxit són la seva relació dinàmica amb les marques, situar la satisfacció del client al centre de les decisions i desenvolupar un màrqueting acurat i molt dirigit. Michael Goldenbert, director del grup a l'Estat i de la corporació Value Retail, destacava fa uns dies a Barcelona que “tot i que la majoria de marques les podem trobar en els altres vuit villages que hi ha a Europa, hi ha una rotació molt gran, sobretot perquè el client pugui millorar constantment la seva experiència de comprar”.

Explica Goldenberg que aquest any a La Roca Village “s'han incorporat un total de deu marques noves, deu més han reduït o augmentat espai, deu més han renovat la seva imatge i també deu han abandonat els espais”. Requereixen un mínim de facturació per entrar i seguir en els villages. A La Roca Village, aquesta quantitat està situada entre 8.000 i 9.000 euros per metre quadrat. El perfil de marca que es busca és que sigui internacional o amb vocació d'internacionalització i d'alt nivell. La Roca Village allotja unes 100 marques i en el total dels villages n'hi ha unes 500.

Però el que es vol en aquests peculiars centres comercials és que el client gaudeixi del temps que dedica a gastar: “Que ho visqui com un autèntic temps d'oci, de relax, li oferim una experiència tan especial que li paga la pena desplaçar-se fins on som”, explica Elena Foguet, directora a l'Estat de retail i màrqueting. A més de comprar, a La Roca Village s'hi va, segons ella, també a passejar i a gaudir de l'oferta gastronòmica, renovada i ampliada aquest any. El client de La Roca Village també gaudeix de bona salut: “El nostre target és de nivell alt, cosmopolita, predominen les dones però també tenim un públic molt familiar i no són fashion victims sinó clients globalitzats”, explica Foguet. La despesa mitjana se situa en uns 550 euros i el temps mitjà d'estada és d'unes quatre hores.

Sembla que els objectius els han complert amb escreix, si s'ha de jutjar pels resultats. Ho corrobora també el fet que es plantegen ampliar La Roca Village fins a un màxim de 6.500 m² abans del 2012. “Des del principi tenim els terrenys i la llicència per construir. Vam començar amb 10.000 m² i amb la primera ampliació vam arribar fins als 17.500 m² actuals. Amb la segona podríem arribar als 24.000”, afirma Goldenberg. Com a novetat de caràcter corporatiu, aquest any s'ha presentat la marca Chic Outlet Shopping, creada i gestionada per Value Retail i que té la seu a Barcelona, per promocionar al món els nou villages.

Torre de Babel

D'altra banda, i tot i que el 53% dels visitants són turistes –el 2009, ho eren el 40%–, dels quals el 86% són estrangers i el 14%, de l'Estat espanyol, la filosofia de l'equip que lidera els villages es basa en el respecte al territori i a la seva cultura. El català es present a La Roca Village, “també el castellà, l'anglès i el francès”, diu Foguet, que anuncia que “l'any que ve també serem capaços d'atendre els clients en rus i xinès” perquè, del total de turistes, el 20% són francesos, el 8% xinesos i el 7% russos.

L'èxit que ha tingut entre els clients l'autobús que porta a la Roca, des de la plaça de Catalunya de Barcelona, ha fet que des d'aquestes festes passi de fer 3 a 4 viatges al dia. Alerta: el bitllet s'ha de reservar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona
economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS