Economia

Comerços a la catalana

La majoria de comerços gironins han seguit la llei catalana i han esperat a iniciar les rebaixes després de Reis, cosa que ha fet que el passat cap de setmana hagi estat el primer de rebaixes

És aviat per afirmar que el consum recupera confiança

La majoria de comerços a les comarques gironines han seguit la normativa catalana per iniciar el període de rebaixes el 7 de gener, dimecres passat. Tot i que alguns establiments havien avançat la campanya als dies previs a Reis i que molts d'altres anunciaven promocions alternatives, oficialment el gran comerç gironí encara no fa una setmana que llueix els rètols de rebaixes i aquest ha estat el primer cap de setmana que s'ha encarat amb bones expectatives per part dels comerciants. Enrere han quedat els mesos d'octubre i novembre, “catastròfics”, segons el vicepresident de la comissió de comerç intern de la Cambra de Girona, Robert Figueras, i un estiu que, a la costa, en general, i a excepció d'aquelles poblacions “on s'havien fet els deures”, tampoc havia estat bo pel que fa a vendes.

El repunt de les vendes a mitjans de desembre ha millorat la perspectiva dels comerciants, que auguren increments en general que oscil·len entre el 2 i el 3%, segons Oriol Calvo, delegat territorial a Girona de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC). Per contra, el gerent de comerç Figueres Associació, Carles Tubert, sosté que, en el cas de Figueres, les promocions i descomptes previs a les rebaixes, així com la liquidació en molts establiments de la població que han tancat portes a finals del 2014 a conseqüència de la llei d'arrendaments urbans –liquidacions “que han afectat la combinació de botigues en actiu”–, farà que en aquesta ciutat no s'esperi una campanya de rebaixes excepcional sinó que sigui “similar als anys anteriors”.

Més optimista és el president de l'Agrupació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial, Josep Maria Noguer, que opina que la tendència de consum és bona a conseqüència de “bons preus i bona qualitat”. També el gerent del centre comercial Espai Gironès, de Salt, Pau Jordà, es mostra optimista d'aquesta campanya de

rebaixes, que el centre

va iniciar el dimecres 7, “primer, per respecte a

la llei catalana, per una qüestió de país” i perquè considera que els clients saben que les rebaixes comencen l'endemà de Reis. L'afluència de visitants aquesta setmana ha estat molt bona, amb un 25% més de gent en comparació amb els mateixos dies de l'any passat.

Fora de Girona i Figueres, un altre nucli comercial gironí és Platja d'Aro que, enguany, viu les darreres rebaixes d'un emblemàtic centre al municipi, Magatzems Vall, que tancarà les portes a finals de mes i que encara les últimes setmanes amb liquidació. És encara massa aviat per assegurar que l'increment de consum de les darreres setmanes sigui un indicador que creix la confiança entre el consumidor, segons els comerciants, que creuen que no serà fins d'aquí a unes setmanes que es

podrà fer una valoració d'aquesta campanya. Pel que fa a la despesa prevista, segons Calvo, els gironins es gastaran una mitjana d'uns 90 euros.

LES FRASES

Vam iniciar les rebaixes dimecres; primer, per respecte a la llei catalana, per un tema de país
Pau Jordà
gerent del centre comercial espai gironès
Internet s'utilitza més per mirar i comparar, però encara agrada anar a comprar en directe
Oriol Calvo
delegat a girona de la confederació de comerç
La tendència és bona. S'ha nota un increment les darreres setmanes
Josep Maria Noguer
president de l'agrupació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial
Hi ha un trencament de l'efecte allau del primer dia de rebaixes per diverses causes
Carles Tubert
GERENT de comerç figueres associació
Les rebaixes continuen funcionant. Veníem d'un octubre i novembre catastròfics
Robert Figueras
VICEPRESIDENT DE LA COMISSIÓ DE COMERÇ INTERIOR DE LA CAMBRA DE GIRONA
Els descomptes estan entre el 40 i el 50%, un rang més alt del que estàvem acostumats
Oriol Calvo
DELEGAT A GIRONA DE LA CONFEDERACIÓ DE COMERÇ

Els descomptes de les botigues virtuals

A l'avançament del període de rebaixes d'alguns establiments, de les promocions fora del mateix període i de les darreres liquidacions, cal afegir-hi la compra per internet en portals que ofereixen descomptes importants durant tot l'any. El comerç electrònic i les compres en línia han experimentat un creixement notable els darrers anys, tal com recull el darrer informe anual del sector del comerç detallista a Catalunya de la Generalitat –publicat al març– i tot indica que aquest augment continuarà any rere any. El delegat a Girona de la Confederació de Comerç de Catalunya, Oriol Calvo, creu que, majoritàriament, la compra presencial i la virtual són, avui per avui, “complementàries”. És a dir, que s'utilitza internet per mirar i comparar, però que a la gent “encara li agrada anar a comprar en directe”. Es tracta, però, d'una tendència que creix i que va lligada no només als productes de moda, sinó també de parament de la llar o electrodomèstics, per posar alguns exemples. Paral·lelament a les compres en línia i als corresponents canvis dels hàbits de consum –com més responen les empreses a la disponibilitat dels seus productes i serveis de forma instantània, més augmenta la impaciència i la impulsivitat dels consumidors–, segons el mateix informe, també es detecta que el consum responsable, relacionat amb l'ètica i la sostenibilitat, és una tendència que va en augment. Així, els produc-tes seran cada cop més jutjats per la seva reputació ètica, assegura l'informe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona