Opinió

LA GALERIA

Infraestructures febles

Una vegada més es copsa que la sobirania plena no és un caprici dels catalans, sinó una necessitat vital

El 15 de desembre passat a la matinada, a causa d'un intent de robatori de coure i un posterior incendi en unes instal·lacions tècniques de senyalització –entre les estacions de Mollet, Sant Fost i la Llagosta–, hi va haver unes incidències greus en el servei ferroviari de les línies R2, R2 Nord, R8 i R11, amb retards molt importants i deficiències en el servei. Doncs bé, avui som 4 de gener del 2016 i encara patim les conseqüències d'aquelles incidències de fa tres setmanes. S'han hagut de modificar els horaris i els trens de l'R11 (Barcelona-Sants Portbou-Cervera) arriben tots, com a mínim, vint minuts més tard de l'horari. I el més greu de tot és que encara, a hores d'ara, no existeix cap previsió per saber quan es podrà normalitzar la situació.

Aquest nou episodi greu de Renfe/Adif aquesta vegada ha tingut lloc entre el Vallès Oriental i el Vallès Occidental, però a la nostra línia del tram gironí de l'R11 ens ha tornat a tocar el rebre. No hi ha dubte que la incidència posa de manifest, una i mil vegades més, la debilitat del tren convencional, la feblesa d'una infraestructura que ha de proveir uns serveis bàsics a la població de les comarques gironines, i per extensió a tot Catalunya. De fet, es pot afirmar, sense embuts, que això també forma part del paquet de espoli fiscal que tant patim els catalans. Tenim unes infraestructures malgirbades i, a més, no hi ha manteniment. I, encara, els representants de l'Estat imperial i espoliador argumenten que són els Mossos d'Esquadra els que no fan bé la seva feina. Tot plegat ens aporta més motius per voler ser independents. Una vegada més es copsa que la independència, la sobirania plena, no és un caprici dels catalans, sinó una necessitat vital. Però, tornant a l'estricta qüestió ferroviària, no s'entén el poc manteniment que es fa del tren convencional, en relació amb el gran tren, el TAV. Que si un dia és la senyalització, un altre dia és la catenària. A més, gran part dels trens en circulació són massa vells. Per altra banda, la informació continua essent molt deficient; no s'actualitza adequadament el web indicant la modificació provisional dels horaris. I no parlem de les tarifes. Com és possible que, en el TAV, l'anada i la tornada tingui una reducció substancial i, per contra, en el tren convencional no existeixi. El 2016 sembla que es congelaran les tarifes, però per a un servei bàsic i indispensable com és el tren convencional resulten massa cares.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia