Política

israel

Collboni aixeca la suspensió de les relacions amb Tel-Aviv que havia decretat Colau

El govern socialista diu que el compromís amb Palestina és “inequívoc” i l’alcalde hi viatjarà abans que acabi l’any

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha deixat sense efecte la suspensió temporal de les relacions amb Tel-Aviv que havia decretat Ada Colau com a alcaldessa abans d’acabar el mandat.

Així ho ha anunciat Pau Solanilla, comissionat de Relacions Internacionals i Promoció de la Ciutat. Segons ha explicat Solanilla, Collboni ha signat aquest divendres un decret d’alcaldia que aixeca la suspensió. La decisió, ha dit, s’ha pres per “endreçar” el posicionament de Barcelona, una ciutat que és “pont i diàleg” amb totes les ciutats de la Mediterrània i el món.

El comissionat ha assegurat que Tel-Aviv representa “el millor dels valors progressistes” d’Israel i ha assenyalat, alhora, que el compromís de Barcelona amb Palestina és “inequívoc”. De fet, ha anunciat que el primer viatge de Collboni com a alcalde fora d’Europa serà a Palestina, on preveu anar abans que acabi l’any.

En aquest context, ha afegit, i en tant que Barcelona exerceix també de “capital de la Mediterrània”, la ciutat ha d’estar en disposició de poder parlar amb tots els actors de la zona, entre ells Tel-Aviv, que ha considerat “indispensable” per a aquest diàleg.

Suport a Palestina

En paral·lel, Solanilla ha volgut deixar clar que aquest canvi de posicionament pel que fa a les relacions amb Tel-Aviv no va en detriment del suport de la capital catalana a Palestina, “tot el contrari”. I ha recordat, per exemple, que Barcelona manté actius una desena de projectes de col·laboració amb el poble palestí.

Alhora ha subratllat que la “voluntat política s’expressa amb fets” i per això ha anunciat que l’alcalde Collboni farà el primer viatge internacional fora d’Europa a Palestina on, ha subratllat, només han viatjat els alcaldes socialistes Pasqual Maragall i Joan Clos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

l’anàlisi

I ara, a lligar el pressupost

Ataquen un buc militar dels EUA i diversos vaixells mercants al Mar Roig

barcelona
Dubai

Els experts alerten de la inevitabilitat de superar els 1,5 graus d’escalfament global

Barcelona

Puigdemont critica el PP per associar el pacte “amb l’enemic” a un “acte de feblesa, covardia o traïció”

barcelona

Feijóo defineix el verificador de Junts i PSOE com a “ciutadà del Salvador expert en guerrilles”

barcelona

Qui és Francisco Galindo Vélez, el verificador de Junts i PSOE?

barcelona

Almenys quatre morts en una explosió durant una missa a les Filipines

Barcelona
Guerra al Pròxim Orient

S’intensifiquen els atacs israelians al sud de Gaza

Barcelona

Un turista mort i dues persones ferides en un atac a París que s’investiga com un atemptat terrorista

barcelona