Política

Annex 2. Prioritats del govern per a la transició nacional. X Legislatura

CON­VO­CATÒRIA D'UNA CON­SULTA SOBRE LA POS­SI­BI­LI­TAT QUE CATA­LU­NYA PUGUI ESDE­VE­NIR UN ESTAT EN EL MARC EURO­PEU:

1. Acord entre CiU i ERC sobre la tran­sició naci­o­nal i el procés de con­sulta sobre el futur polític de Cata­lu­nya (annex 1).

ÒRGANS I INS­TRU­MENTS PER GARAN­TIR LA TRAN­SICIÓ NACI­O­NAL:

2. Fer efec­tiu, durant el 2013, el des­ple­ga­ment de l'Admi­nis­tració Tri­butària cata­lana a par­tir de les acci­ons ende­ga­des i de les quals es deri­vin el pla direc­tiu, el pro­jecte exe­cu­tiu i la llei de l'admi­nis­tració tri­butària cata­lana.

3. Impul­sar la trans­for­mació de l'ICF en el banc públic de Cata­lu­nya (llei de la banca pública).

4. Ela­bo­rar un pla i dis­se­nyar l'admi­nis­tració i la tre­so­re­ria de la Segu­re­tat Social cata­lana per garan­tir la per­cepció futura de les pen­si­ons i pres­ta­ci­ons d'atur als cata­lans.

5. Ela­bo­rar un pla per a la tran­si­to­ri­e­tat jurídica i per a l'assumpció de les fun­ci­ons de l'admi­nis­tració de justícia de Cata­lu­nya (òrgans de govern, fis­ca­lia, última instància judi­cial, nota­riat i regis­tres públics).

6. Impul­sar la llei de la poli­cia de Cata­lu­nya, adap­tant el cos dels Mos­sos d'Esqua­dra.

7. Impul­sar la inter­na­ci­o­na­lit­zació del dret de deci­dir del poble de Cata­lu­nya i redac­tar un pla inter­de­par­ta­men­tal per a la tran­sició naci­o­nal.

8. Ela­bo­rar un pla per assu­mir la gestió, el trans­port i la dis­tri­bució de l'ener­gia i la gestió de l'aigua, i de les prin­ci­pals infra­es­truc­tu­res logísti­ques que són com­petència de l'Estat a Cata­lu­nya (aero­ports, ports, fer­ro­car­ril).

9. Cre­ació dels ins­tru­ments d'admi­nis­tració elec­to­ral a fi d'asse­gu­rar la cor­recta cele­bració de la con­sulta.

10. Impul­sar la llei dels governs locals (raci­o­na­lit­zar i sim­pli­fi­car l'admi­nis­tració local), la llei de finançament local i la llei d'Aran. Assu­mir un model propi d'orga­nit­zació ter­ri­to­rial (muni­ci­pis, comar­ques i vegue­ries).

11. Impul­sar la llei de la funció pública i de la direcció pública cata­lana.

MESU­RES PER ABOR­DAR LA RECU­PE­RACIÓ ECONÒMICA:

12. Impul­sar la llei de sim­pli­fi­cació de l'acti­vi­tat econòmica i la fines­treta única empre­sa­rial, i agi­lit­zar la tra­mi­tació muni­ci­pal mit­jançant una llei òmni­bus local de sim­pli­fi­cació de l'acti­vi­tat.

13. Impul­sar la llei de suport al tre­ball autònom i a l'empre­ne­do­ria (a les peti­tes i mit­ja­nes empre­ses, en la línia del que esta­bleix l'Small Busi­ness Act).

14. Impul­sar la llei de con­trac­tes del sec­tor públic.

15. Des­ple­gar mesu­res de suport a la indústria: polítiques de clus­te­rit­zació, eixos trac­tors, suport i acom­pa­nya­ment a l'empresa cata­lana en el mer­cat de béns i ser­veis de l'admi­nis­tració pública.

16. Impul­sar la llei d'ocu­pació de Cata­lu­nya i del SOC: cre­ació del marc català de rela­ci­ons labo­rals (reforçar el con­sell de les rela­ci­ons labo­rals de Cata­lu­nya).

17. Pri­o­rit­zar l'ajut i el suport a la inter­na­ci­o­na­lit­zació i a l'expor­tació de les empre­ses cata­la­nes, així com la cap­tació d'inversió estran­gera.

18. Impul­sar la llei regu­la­dora de l'acti­vi­tat de comerç, ser­veis i fires.

19. Ela­bo­rar i implan­tar un pla de suport a la cre­ació de les coo­pe­ra­ti­ves de tre­ball i recu­pe­rar el pla Ara­coop.

20. Con­ti­nuar des­ple­gant el Pla Estratègic Naci­o­nal de Suport a l'Agri­cul­tura i l'Ali­men­tació (PEN­SAA) per imple­men­tar mesu­res que donin més via­bi­li­tat al sec­tor pri­mari.

21. Impul­sar la llei de la for­mació pro­fes­si­o­nal per avançar cap a la inte­gració efec­tiva dels sub­sis­te­mes (ini­cial, contínua i ocu­pa­ci­o­nal).

22. Ali­near les estratègies cata­la­nes de foment de l'R+D+I amb les polítiques d'Europa 2020 (Hori­zon 2020), apro­fi­tant els con­sen­sos gene­rats en el marc del Pacte Naci­o­nal per a la Recerca i la Inno­vació.

23. Fomen­tar la inte­gració i la inter­na­ci­o­na­lit­zació de les actu­als estruc­tu­res de recerca, inno­vació i trans­ferència tec­nològica que con­for­men el sis­tema d'inno­vació català. Apro­fun­dir en el ren­di­ment de comp­tes i en la millora de l'ava­lu­ació dels resul­tats i el fun­ci­o­na­ment del sis­tema de recerca i inno­vació català.

24. Esti­mu­lar la cre­ació d'empre­ses des dels cen­tres de recerca tec­nològics i les uni­ver­si­tats, i fomen­tar la for­mació de per­fils mix­tos entre el món científic i l'empre­sa­rial, que afa­vo­rei­xin la trans­ferència de conei­xe­ment amb la incor­po­ració d'inves­ti­ga­dors pre­doc­to­rals i post­doc­to­rals a l'empresa, com també aug­men­tar el con­tacte i el conei­xe­ment del talent científic català a l'exte­rior.

25. Reforçar i raci­o­na­lit­zar l'actual xarxa de dele­ga­ci­ons perquè inte­grin tots els orga­nis­mes de repre­sen­tació exte­rior (ACC1Ó, Agència de Turisme, ICEC, Ins­ti­tut Ramon Llull, ACCD) ori­en­tant, pri­o­ritària­ment, la seva acció al suport de la inter­na­ci­o­na­lit­zació de la nos­tra eco­no­mia.

26. Crear un obser­va­tori de la xarxa viària de Cata­lu­nya que cen­tra­litzi tota la infor­mació rela­tiva a la xarxa viària d'alta capa­ci­tat i a la xarxa en règim de con­cessió, ana­lit­zant la gestió econòmica dels trams con­ces­si­o­nats amb l'objec­tiu d'inten­tar aba­ra­tir o con­ge­lar les tari­fes sense con­tra­pres­tació a canvi.

27. Con­so­li­dar el sis­tema de des­comp­tes a com­por­ta­ments efi­ci­ents dels usu­a­ris de la xarxa d'auto­pis­tes i intro­duir les noves polítiques euro­pees sobre l'Euro­vi­nyeta, com també tre­ba­llar per cor­re­gir la situ­ació de greuge històric amb relació amb la resta de l'Estat, recla­mant-li la cre­ació del fons per a l'homo­geneïtzació, el res­cat selec­tiu i les boni­fi­ca­ci­ons dels peat­ges.

28. Davant de la dramàtica cai­guda d'ingres­sos impo­si­tius que han patit totes les admi­nis­tra­ci­ons públi­ques com a con­seqüència de la greu crisi econòmica, i més enllà dels ajus­ta­ments de des­pesa que cal apli­car, s'ha de dis­tri­buir de forma més equi­ta­tiva la càrrega fis­cal (annex 3. Política econòmica i pres­su­postària per a la tran­sició naci­o­nal).

29. Ela­bo­rar un pla de lluita con­tra el frau fis­cal el 2013, vin­cu­lat als recur­sos des­ti­nats al des­ple­ga­ment de l'Agència Tri­butària, en els impos­tos recap­tats i ges­ti­o­nats per la Gene­ra­li­tat.

MESU­RES PER GARAN­TIR I ENFOR­TIR LA COHESIÓ SOCIAL I ELS SER­VEIS PÚBLICS:

30. Ela­bo­rar un con­tracte pro­grama que vin­culi la futura recu­pe­ració dels ingres­sos glo­bals de la Gene­ra­li­tat a la recu­pe­ració de la des­pesa i la inversió pública des­ti­na­des a impul­sar el crei­xe­ment econòmic i unes polítiques soci­als més jus­tes.

31. Impul­sar un Pacte Naci­o­nal con­tra la Pobresa i l'Exclusió Social.

32. Impul­sar, en el marc de la legis­lació cata­lana, la millora de la regu­lació dels pro­duc­tes finan­cers i de la dació en paga­ment.

33. Tre­ba­llar per asse­gu­rar la con­tinuïtat dels cen­tres espe­ci­als de tre­ball i inserció labo­ral de per­so­nes dis­ca­pa­ci­ta­des en risc per les reta­lla­des a les polítiques acti­ves d'ocu­pació per part de l'Estat.

34. Poten­ciar un fons i un ser­vei de res­cat de famílies, poten­ciar la medi­ació entre enti­tats finan­ce­res i famílies en els pro­ces­sos de des­no­na­ments i la dis­po­sició d'una xarxa de pisos d'emergència. Poten­ciar el ser­vei de l'Ofi­deute.

35. Impul­sar una llei de reforma de la renda mínima d'inserció per superar el decret 384/2011 i evi­tar l'exclusió social.

36. Garan­tir l'esta­bi­li­tat de les enti­tats del Ter­cer Sec­tor Social com una de les peces bàsiques en el sis­tema de ser­veis soci­als del nos­tre país (taula per­ma­nent amb el sec­tor per mini­mit­zar el pro­ble­mes de tre­so­re­ria).

37. Defen­sar el sis­tema edu­ca­tiu català i de la immersió lingüística com un pilar fona­men­tal de la soci­e­tat cata­lana.

38. Garan­tir que tota la ciu­ta­da­nia tin­gui dret i accés a l'assistència sanitària pública.

39. Des­ple­gar de manera efec­tiva el pla de suport a la família 2012-2016.

40. Pro­moure el pacte per la infància a Cata­lu­nya, amb espe­cial atenció a les mesu­res de lluita con­tra la pobresa infan­til.

41. Exer­cir ple­na­ment les com­petències com a enti­tat com­pe­tent i auto­ri­tat cen­tral reco­ne­guda pel Con­veni de l'Haia, en els pro­ces­sos d'adopció inter­na­ci­o­nal.

42. Impul­sar la llei cata­lana de pro­moció de l'auto­no­mia per­so­nal. Es cre­a­ran grups de tre­ball entre CiU i ERC per con­sen­suar mesu­res en alguns dels àmbits més com­ple­xos de la gover­na­bi­li­tat:

43. Abor­dar mesu­res cor­rec­to­res i con­sen­sos que garan­tei­xin el bon fun­ci­o­na­ment del sis­tema edu­ca­tiu (inclo­ent-hi l'etapa edu­ca­tiva 0-3 i 3-6) i una escola cata­lana inclu­siva, cata­lana, fona­men­tada en els prin­ci­pis de qua­li­tat, pro­xi­mi­tat, equi­tat i coe­du­cació, d'acord amb la LEC.

44. Abor­dar refor­mes estruc­tu­rals en el sis­tema de salut per eli­mi­nar les cau­ses que gene­ren ine­ficiència econòmica i que no supo­sin renúncies al prin­cipi de gratuïtat i uni­ver­sa­li­tat en allò essen­cial. Segui­ment dels pro­ces­sos de reforma del Ser­vei Català de la Salut i de l'Ins­ti­tut Català de la Salut.

45. Esta­blir i con­sen­suar mesu­res d'estalvi i raci­o­na­lit­zació en l'àmbit de la funció pública per acor­dar un pla d'acció per mini­mit­zar les con­seqüències dels ajus­ta­ments pres­su­pos­ta­ris.

46. Afron­tar una reforma en pro­fun­di­tat dels sis­tema de gover­nança de les uni­ver­si­tats cata­la­nes que per­meti una gestió més eficaç per a la millora de la qua­li­tat i de l'excel·lència; alhora, cal asse­gu­rar un model d'uni­ver­si­tat inclu­siu soci­al­ment i ter­ri­to­ri­al­ment mit­jançant un sis­tema just i equi­ta­tiu de matrícules i de beques.

47. Man­te­nir la com­pe­ti­ti­vi­tat dels mit­jans de la Cor­po­ració Cata­lana de Mit­jans Audi­o­vi­su­als, mit­jançant la pro­ducció pròpia i inter­na­ci­o­na­lit­zant i expor­tant els seus pro­duc­tes, mini­mit­zant les bos­ses d'ine­ficiència que hi ha.

PER UNA ADMI­NIS­TRACIÓ I UNA DEMOCRÀCIA DE MÉS QUA­LI­TAT:

48. Impul­sar la llei elec­to­ral cata­lana.

49. Impul­sar la llei de la trans­parència i l'accés a la infor­mació pública (ponència par­la­mentària cons­tituïda en la legis­la­tura IX).

50. Impul­sar la llei d'igual­tat entre homes i dones.

51. Abor­dar la gestió de la segu­re­tat i de l'ordre públic de les mobi­lit­za­ci­ons ciu­ta­da­nes.

MESU­RES PER UN PAÍS MÉS SOS­TE­NI­BLE:

52. Ela­bo­rar un pacte naci­o­nal sobre polítiques de sos­te­ni­bi­li­tat (llei del canvi climàtic, llei de la bio­di­ver­si­tat, política energètica) i per a l'impuls i el desen­vo­lu­pa­ment de l'eco­no­mia verda com a àmbit estratègic.

53. Man­te­nir i reno­var el com­promís del govern en la defensa dels cabals ambi­en­tals del riu Ebre esta­blerts per la Comissió de Sos­te­ni­bi­li­tat de les Ter­res de l'Ebre, i con­ti­nuar tre­ba­llant per la recu­pe­ració dels cabals del riu Ter.

54. Impul­sar una llei del bosc que inte­gri els meca­nis­mes per afa­vo­rir l'apa­rició d'un sec­tor fores­tal pro­duc­tiu, diver­si­fi­cat i ren­di­ble, jun­ta­ment amb els meca­nis­mes de pro­tecció, de lliure accés i de pre­venció i gestió dels des­as­tres natu­rals.

55. Impul­sar la llei de segu­re­tat civil i emergències, i ava­luar l'apli­cació de les mesu­res acor­da­des en l'àmbit de la pre­venció d'incen­dis en el ple sobre l'incendi d'Horta de Sant Joan.

56. Apro­var i des­ple­gar el Pla de Trans­ports de Viat­gers per Car­re­tera (2013-2018), el Pla Direc­tor d'Infra­es­truc­tu­res (2011-2020) i els plans de mobi­li­tat ter­ri­to­ri­als pen­dents, avançant en la inte­gració tarifària i intro­duint boni­fi­ca­ci­ons als ter­ri­to­ris menys poblats i implan­tant de la T-Mobi­li­tat com a meca­nisme que per­meti avançar en la qua­li­tat del trans­port públic.

IDEN­TI­TAT, LLEN­GUA I CUL­TURA:

57. Donar suport al reco­nei­xe­ment inter­na­ci­o­nal de noves fede­ra­ci­ons espor­ti­ves cata­la­nes.

58. Impul­sar la par­ti­ci­pació de Cata­lu­nya a la Unesco i a altres orga­nis­mes inter­na­ci­o­nals de caràcter cul­tu­ral.

59. Des­ple­gar, de forma ambi­ci­osa, el marc nor­ma­tiu que impulsa el català en alguns àmbits en què la nos­tra llen­gua es troba mino­rit­zada, com ara el cinema, el con­sum o la immi­gració.

60. Redis­se­nyar l'Acord Naci­o­nal de Cul­tura per què esde­vin­gui el full de ruta, des d'un punt de vista cul­tu­ral, del futur Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.