Política

L’Estat diu ara que la data del 2024 per pagar per l’ús de les carreteres “és orientativa”

Ribera assegura que “se cercarà el consens” i no s’aplicarà fins que hi hagi recuperació econòmica

Calvet diu que la proposta arriba “tard i malament”

Aigua al vi. Com ha passat en tantes altres ocasions en què els governs espanyols han enviat documents de treball amb propostes econòmiques a la Unió Europea, ahir, el de Pedro Sánchez també va aigualir, mentre les crítiques continuaven arribant d’entitats i administracions, la proposta de fer pagar per l’ús de totes les carreteres a partir de l’any 2024 . La vicepresidenta quarta del govern espanyol i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, va remarcar ahir que el compromís d’introduir peatges a tota la xarxa viària espanyola el 2024 es desenvoluparà cercant “el màxim consens” i no s’aplicarà “fins que estigui consolidada la recuperació” econòmica. Ribera va subratllar que la mesura encara “no està definida ni perfeccionada” i s’hi està treballant. La vicepresidenta hi va afegir que caldrà integrar en la proposta “respostes adequades a col·lectius que necessitin alguna mena de matís”. En la mateixa línia, la ministra i portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, va sentenciar que la data del 2024 per implantar els peatges a les autovies “pot ser orientativa” i que sempre dependrà de la recuperació econòmica i que es torni als nivells de creixement del PIB anteriors a la pandèmia.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, per la seva banda, va acusar, en una entrevista a Catalunya Ràdio, el govern espanyol d’“anar tard i malament, com sempre” i va reiterar la seva aposta per la vinyeta. “És una directiva europea que volem que es pugui aplicar a Catalunya. Tenim un model definit, d’implementació molt ràpida amb tarifa plana i permetria progressivament anar a una tarifació per ús”, va assenyalar Calvet. El conseller va recordar que els ingressos de la vinyeta anirien destinats a la millora del transport públic, a mantenir les carreteres o a donar subvencions a empreses i persones individuals per ambientalitzar les flotes.

“L’Estat espanyol ha fet com si sentis ploure. Ho ha anat negant; advertíem que seria d’obligat compliment per Europa i al final quan presenten els papers han d’incloure el concepte”, hi va afegir Calvet, que va lamentar que el govern espanyol ho anunciï de manera “equívoca” i a pocs mesos de la finalització de les concessions de diverses autopistes de peatge a Catalunya.

LA FRASE

La proposta cercarà el consens i no s’aplicarà fins que arribi la recuperació econòmica
Teresa Ribera
Ministra de Transició Ecològica


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Consens pels reptes i no en les receptes

Girona
Àngel González
President de la Coordinadora de Memòria Democràtica del País Valencià

“La llei que impulsen el PP i Vox no és de concòrdia, sinó de discòrdia”

BANYOLES

Desmemòria ultra

Banyoles

Jornada (a) reflexió

Banyoles
Ricard Chulià
Periodista i autor del llibre “País Valencià. Eixida d’emergència”

“La Comunitat Valenciana no és viable, però el País Valencià sí”

Banyoles
La crònica

Ressaca final republicana

La monarquia

El referèndum de Franco

Els gegants de Gustavo Petro

Bogotà
GUERRA A GAZA

Els EUA admeten que Israel pot haver vulnerat el dret internacional humanitari

Barcelona