Administracions

COMERÇ

L’activitat del centre de Figueres revifa amb l’obertura en dos anys d’una cinquantena de botigues

L’activitat comercial al centre de Figueres s’ha recuperat notablement en els últims dos anys amb l’obertura –o reobertura– d’una cinquantena de comerços. Aquesta dada és el resultat d’actualitzar un estudi dels locals buits en aquest entorn que es va fer el 2020. En aquell període, i segons explica la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Figueres, Ester Marcos, es van inventariar un total de 221 locals disponibles. A l’inici del 2023, i a través d’una actualització d’aquest treball, només es van detectar 169 locals buits. La reducció total ha estat, doncs, d’un 23%.

Aquesta zona d’estudi del centre de Figueres representa un dels espais més importants de l’activitat comercial a la ciutat, aplegant uns 411 establiments. La part central de l’àrea de l’inventari, i que correspon al centre comercial, és la que posa de manifest una major reactivació dels locals. S’han reduït molt el nombre de locals buits i s’ha millorat el dinamisme en els carrers on es concentraven més locals buits. El treball fixa tres paràmetres: estat, disponibilitat i, finalment, l’últim negoci a ocupar-lo. Sobre el primer, el seu estat, bona part dels locals (80%), pel que fa a la seva conservació estan correctes o amb només petites intervencions podrien obrir-se. I pel que respecta al seu estat, d’una majoria és cert que encara no es té informació de com estan (58%). Finalment, un 49% dels que s’han inventariat havien tingut serveis o restauració com a última activitat coneguda.

Les primeres intervencions han estat passos importants que han donat fruits: “Hem de destacar –explica Marcos– un trencament amb l’estacionalitat. Ara els visitants no es concentren tant els mesos d’estiu, sinó que es reparteixen al llarg de l’any.” I això, segons la regidora, és degut en gran part al treball fet per l’Ajuntament, conjuntament amb els comerciants, per dinamitzar la zona. Un projecte que s’està treballant i que ha de contribuir decisivament en aquesta aposta és la creació d’una Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU); aquesta és una entitat publicoprivada que s’encarrega de la gestió d’una zona geogràfica delimitada on el teixit comercial urbà i l’administració local treballen, de manera conjunta, per promoure i dinamitzar-la.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia