Infraestructures i serveis

FGC preveu restablir dilluns al migdia el servei a tota la línia Barcelona-Terrassa

El talús que va quedar al descobert divendres a la tarda s’ha estabilitzat i protegit amb una malla per permetre el pas dels trens

Ferrocarrils i l’Ajuntament de Terrassa treballen en la solució definitiva, que passa per refer el mur i reforçar els adjacents

El servei de la línia S1 (Barcelona-Terrassa) de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tornarà a funcionar a “ple rendiment” demà dilluns a partir de la una del migdia, segons ha anunciat aquest diumenge l’operador ferroviari.

Els tècnics de la companyia han estabilitzat el talús que divendres passat va quedar a la vista per la caiguda del mur de contenció com a primera solució per permetre el pas dels trens, que demà a la tarda ja operaran amb els horaris habituals corresponents a un dia festiu.

Divendres a la tarda una esllavissada al talús va bloquejar l’accés al túnel per on la línia creua el centre de Terrassa i els trens van deixar de circular entre Sant Cugat i Terrassa Rambla. Per cobrir el tram afectat, FGC va habilitar un servei de bus alternatiu entre Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides.

La companyia va treballar tota la tarda i nit per aconseguir solucionar els problemes de catenària derivats de la caiguda del mur i l’endemà dissabte ja es va poder restablir el servei ferroviari habitual des de Plaça Catalunya fins a Les Fonts i també entre les estacions de Terrassa Rambla i Terrassa Nacions Unides. El darrer tram que quedava per obrir, entre Les Fonts i Terrassa Rambla, quedarà operatiu demà al migdia.

La caiguda del mur va afectar les dues vies i també la catenària. Des del dia de l’incident els tècnics de FGC han treballat intensament per enretirar les terres caigudes (1.500 metres cúbics) i el mur que va quedar sobre les vies. FGC subratlla que aquesta tasca s’ha hagut de realitzar amb molta precisió per evitar malmetre tots els cables de connexió.

Com a primera solució per permetre el pas dels trens en condicions òptimes, el talús que va quedar al descobert amb la caiguda del mur s’ha protegit amb malla i s’ha fet una primera actuació integral als murs adjacents, per alliberar-los de càrrega. Així doncs, el servei de trens es reprendrà un cop la zona ja estigui completament neta, el talús estabilitzat i protegit amb malla, els adjacents revisats i totes les connexions i infraestructures habilitades.

L’empresa també treballa, en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa, en una solució definitiva que passa per aixecar un nou mur de 20 metres de llarg i 8 metres d’alt i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs tindran una durada mínima de 6 setmanes.

En paral·lel, FGC i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya estudien els factors que van desencadenar la caiguda del mur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Infraestructures i serveis

La parada de Glòries del tramvia es posarà en servei el 9 de maig

Barcelona
estats units

Mor un segon denunciant de Boeing que havia alertat sobre problemes de qualitat

barcelona
PERPINYÀ

L’EsCat rep sis projectes per optar a ajudes de 2,2 milions d’euros

PERPINYÀ
SOCIETAT

Engeguen un dispositiu de vigilància per combatre el top manta a Cambrils

Cambrils
judicial

Comença el judici a l’acusat de matar un home per segrestar una dona i violar-la

cALONGE
societat

La Creu Roja va atendre unes 400.000 persones a Catalunya el 2023

Barcelona
infraestructures

Acabada la reparació de les rampes d’accés al passallís de l’Onyar

girona

La Setmana Cultural de la UPC ofereix quaranta activitats

TERRASSA

Instal·len 52 caixes niu per potenciar la reintroducció del xoriguer petit

MOLLET DE PERALADA