Infraestructures i serveis

La Via Júlia tindrà un nou paviment fet amb elements reciclats

L’Ajuntament comença la pavimentació amb residus de la fabricació del ferro i pols de neumàtics vells

Ajuntament de Barcelona ha començat a instal·lar un nou paviment avui a la Via Júlia, entre la plaça de Francesc Layret i la Via Favència, que es caracteritza per la seva sostenibilitat, ja que utilitza material reciclat i es fabrica a menor temperatura. L’actuació forma part del Pla de Manteniment Integral municipal i comportarà afectacions al trànsit. Aquest cap de setmana la circulació quedarà tallada en sentit baixada i el vinent, en sentit p ujada. Els vehicles es desviaran i l’àrea d’aparcament en calçada quedarà anul·lada mentre durin els treballs els dos caps de setmana.

El material que s’utilitza és un asfalt produït amb residus procedents de la fabricació del ferro i pols de neumàtics vells. Es calcula que per crear-lo s’han fet servir 850 pneumàtics que es trobaven al final de la seva vida útil. A banda, es fabrica a menor temperatura, 20 graus menys, el que permet reduir l’emissió de diòxid de carboni. L’Ajuntament ha posat en marxa aquesta pavimentació en col·laboració amb l’empresa desenvolupadora OHLa-AMSA i les enginyeries SOCOTEC i IM3.

La col·locació del nou paviment forma part de l’estratègia del govern municipal de fer avançar la ciutat cap a la sostenibilitat. Així ho ha explicat la tinenta d’alcaldia de Barcelona, Laia Bonet, que ha recordat que també s’ha creat un nou panot fet amb elements reciclats. Bonet ha destacat que l’asfaltat que s’utilitza a Via Júlia permet donar “una nova vida” a elements que ja havien arribat al final del seu cicle i, a més, reduir les emissions de gasos contaminants.

Paral·lelament, l’Ajuntament ha col·locat un asfaltat nou al passeig de Santa Coloma, entre la carretera de Ribes i l’avinguda Meridiana. En aquest cas, el material que s’ha fet servir ha incorporat residus de plàstic no reciclables.

La tinenta d’alcaldia ha apuntat que tant el de Via Júlia com el del passeig Santa Coloma són paviments que “ofereixen la mateixa qualitat en termes de prestacions”. Amb tot, ha detallat que “són molt més eficients si s’analitza l’impacte global de la tasca de pavimentació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia

Societat

L’Ajuntament de Badalona estudia ara com reobrir l’alberg municipal

Badalona
Teresa Prados
Portaveu de No esteu soles, en defensa de les víctimes d’agressió sexual

“Les víctimes senten que han provocat l’agressió sexual”

Badalona
Societat

Planten el Dimoni de les Festes de Maig a Badalona

Badalona
equipaments

Enderrocament “d’urgència” i “per seguretat” de l’edifici de l’Escola de Vela

platja d’aro
sequera

Només 17 hm³ per als regants al Baix Ter

LA TALLADA D’EMPORDÀ
urbanisme

Adjudiquen la rehabilitació de les cases del castell d’Amposta

AMPOSTA
GIRONA

Finalitzen les obres de l’enllumenat d’accés als jardins de les Pedreres

GIRONA