Infraestructures i serveis

Renfe cancel·larà uns 400 trens per la vaga pel traspàs de Rodalies

Els serveis mínims de l’aturada del 24 i 30 de novembre i de l’1, 4 i 5 de desembre seran del 66% les hores punta i del 33% la resta de la jornada

La companyia Renfe cancel·larà aproximadament uns 400 trens a Catalunya per la vaga contra el traspàs de competències de la xarxa de Rodalies anunciat pel PSOE i ERC una setmana abans de la investidura de Pedro Sánchez. Els serveis mínims decretats pel govern fixen una freqüència de pas del 66% en les hores puntes i del 33% la resta del servei els cinc dies de vaga: el 24 i 30 de novembre i l’1, 4 i 5 de desembre, coincidint amb l’inici del Pont de la Puríssima

Les aturades de 24 hores també seran secundades pels treballadors d’Adif, el gestor d’infraestructures. Els empleats reclamen aclarir quin serà el seu futur després de la creació de la societat participada per Generalitat i Estat, Rodalies de Catalunya que assumirà l’R1, R2sud i l’R3.

Fonts coneixedores adverteixen a l’ACN que la situació a la xarxa de trens catalana pot ser complicada aquest divendres, ja que els serveis mínims han arribat dos dies abans de la convocatòria i és possible que hi hagi treballadors a qui no se’ls pugui comunicar oficialment que han d’anar a treballar i no es presentin.

A tot l’estat, deixaran de circular uns 1.500 trens per complir amb els serveis mínims. Les hores puntes, quan hi haurà més serveis protegits, seran des de les 6h00 fins les 9h30 i des de les 17h00 fins a les 20h30.

Vaga unànime

Els sindicats Semaf, CCOO, UGT, CGT, SF i SCF van decidir per unanimitat convocar una jornada de protesta després de saber-se l’acord que veuen amb inquietud per la “falta de transparència” d’un procés “que és molt genèric” i s’ha oblidat de tancar els aspectes tècnics. El trasllat podria afectar uns 2.500 empleats de Renfe i uns 1.500 d’Adif que fan feina a Catalunya.

Amb tot, els sindicats consideren que la qüestió implica tota la plantilla, d’uns 15.000 empleats a l’operadora i 15.000 al gestor d’infraestructures perquè comparteixen els plans d’ocupació. Una de les preocupacions dels treballadors és garantir els trasllats a altres punts de la geografia espanyola.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les assignatures pendents

Girona
Societat

“La gent se’m queda mirant fixament”

Badalona
comerç

Més facilitats als xinesos perquè comprin

Barcelona
Vallfogona de ripollès/ Planoles

Porta a porta dels alumnes per fomentar l’estalvi d’aigua

Vallfogona/ Planoles
Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Olot
Administracions

El Suprem obliga el Prat a treure aparcament de la platja

El Prat de Llobregat
societat

Nou pas per a la construcció de l’institut Cal Maiol

barcelona
Bisharo Ali Hussein
Activista dels drets humans feminista

“Els homes volen controlar la sexualitat i el cos de la dona”

Girona

CADERSEM passa a formar part del GRUP E-COORDINA