Infraestructures i serveis

Unió Europea

El TJUE resol que no es pot reclamar per un vol amb retard si no es va a l’embarcament

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) ha determinat que els passatgers d’un vol amb gran retard no tenen dret a la compensació prevista per aquests casos si no han intentat embarcar-hi o han agafat un altre vol alternatiu per arribar a temps.

Els magistrats de la cort de Luxemburg han resolt així a una pregunta prejudicial del Tribunal Suprem Federal d’Alemanya sobre les demandes que havien presentat dues persones afectades pel retard anunciat en un vol de la companyia aèria austríaca Laudamotion, filial de Ryanair. En ser informats que l’avió, que sortia de Düsseldorf, arribaria a Mallorca amb més de tres de retard, dos passatgers van decidir no agafar l’avió. Un d’ells ni tan sols va anar a l’aeroport i l’altre va optar per comprar un bitllet per a una connexió alternativa, que li va permetre arribar a la destinació amb un retard inferior al del vol inicial.

Els dos clients van reclamar a l’aerolínia la compensació de 250 euros a la que tenen dret tots els usuaris afectats per cancel·lacions o retards superiors a les tres hores. Però els magistrats de Luxemburg han sentenciat que no tenen dret aquesta indemnització perquè no van patir el perjudici d’una “pèrdua de temps irreversible, igual o superior a tres hores”, malgrat que el vol de Laudamotion va arribar efectivament amb un retard superior (tres hores i trenta-dos minuts). Segons el tribunal, “un passatger que no s’ha desplaçat a l’aeroport, en principi no ha patit aquesta pèrdua de temps”. Tampoc ha patit “una pèrdua de temps que doni dret a la compensació a preu fet” si l’usuari ha renunciat “voluntàriament” a una reserva confirmada per embarcar “per iniciativa pròpia” en un vol alternatiu que li permet “arribar a la seva destinació final amb menys de tres hores de retard respecte de l’hora d’arribada inicialment prevista”.

L’òrgan judicial recorda que la finalitat del reglament és compensar les “molèsties greus” que pateixen els passatgers afectats per la cancel·lació d’un vol o un gran retard.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Medi ambient

Arxivats els expedients d’autorització de dos parcs solars al Perelló i l’Ametlla de Mar

El Perelló
PATRIMONI

Quart disposa de la rectoria de Sta. Margarida fins a l'any 2047

QUART

Fomentar el benestar emocional a través de l’escriptura

olot
Meteorologia

El pla Inuncat es manté en prealerta

Barcelona

Es vol fomentar l’ús del català en el sector de la bicicleta

girona
societat

Nova protesta dels funcionaris de presons a Brians

Sant Esteve Sesrovires

Mifas ajuda els afectats per un accident de trànsit a ser autònoms

GIRONA

Vint anys al servei de les famílies més vulnerables

Badalona
societat

Dignitat a les Vies presenta les seves queixes a Renfe

barcelona