Els alumnes d'ESO de Sant Celoni sancionats als centres podran acollir-se a mesures alternatives

L'Ajuntament de Sant Celoni va signar dilluns amb la Fundació Acció Baix Montseny i l'Hospital el conveni de col·laboració amb el projecte Ethos que promou la realització de serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció entre els alumnes d'ESO amb dificultats de convivència als centres. En una primera fase, el projecte Ethos que promouen l'IES Baix Montseny i l'Ajuntament, es va implantar a diferents serveis municipals i ara s'amplia amb la incorporació de la Fundació Acció Baix Montseny i l'Hospital, segons explica el consistori.

El projecte té un caràcter transversal i comunitari ja que implica un treball conjunt i coordinat entre els centres educatius, àrees i serveis de l'ajuntament i entitats de Sant Celoni.

El projecte neix de la necessitat d'arbitrar solucions alternatives a les expulsions a casa d'aquell alumnat que incompleix reiteradament les normes bàsiques de convivència en el centre educatiu. L'alumne realitza durant un temps determinat -tenint en compte les característiques dels menors i l'acte comès- i sense absentisme, una sèrie de tasques comunitàries de caire social en substitució de l'expulsió a casa. Es tracta que l'alumne entengui que el centre no castiga sinó que dóna una oportunitat de reflexió sobre els actes que han trencat les normes bàsiques de convivència i el no aprofitament d'aquesta oportunitat pot conduir a la incoació d'un expedient disciplinari i a les corresponents sancions.

Durant el curs passat, 17 alumnes d'ESO de l'Institut i de l'Avet Roig ja van fer serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció.

El curs passat, 17 alumnes d'ESO de l'Institut i de l'escola Avet Roig van fer serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció dins el projecte Ethos. Durant el mes de juliol passat es va fer la jornada de balanç amb una valoració final molt positiva, tant dels participants com dels resultats de les mesures.

La mesura alternativa es concreta en unes tasques que el noi porta a terme durant una setmana en el servei o entitat que se li ha proposat. En el servei hi ha la figura del tutor o referent de servei que és qui s'encarrega d'estar amb el noi/a i promoure el bon funcionament de les tasques que s'han de dur a terme. Abans i després de la mesura en el servei, des del centre educatiu és fan altres accions, com són entrevistes amb l'alumne i amb la família, amb la finalitat de promoure millores i canvis en la situació personal del noi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia

Societat

L’Ajuntament de Badalona estudia ara com reobrir l’alberg municipal

Badalona
Teresa Prados
Portaveu de No esteu soles, en defensa de les víctimes d’agressió sexual

“Les víctimes senten que han provocat l’agressió sexual”

Badalona
Societat

Planten el Dimoni de les Festes de Maig a Badalona

Badalona
equipaments

Enderrocament “d’urgència” i “per seguretat” de l’edifici de l’Escola de Vela

platja d’aro
sequera

Només 17 hm³ per als regants al Baix Ter

LA TALLADA D’EMPORDÀ
urbanisme

Adjudiquen la rehabilitació de les cases del castell d’Amposta

AMPOSTA
GIRONA

Finalitzen les obres de l’enllumenat d’accés als jardins de les Pedreres

GIRONA