Educació

Educació

Una àgora per a docents

compartir

Un centenar de professors d’infantil i primària intercanvien en el marc de les jornades ComparTeam experiències entre ells per conèixer i ampliar els recursos que fan servir

Més d’un centenar de docents d’educació infantil i primària, amb ganes de divulgar i conèixer pràctiques i metodologies utilitzades per altres companys, es van reunir ahir a la casa de colònies Can Caballè d’Estanyol, amb motiu de la II Jornada ComparTeam. Can Caballé es va convertir, doncs, en una gran escola, a manera d’àgora per a docents; un espai on es van reunir mestres que volien aprendre els uns dels altres i enriquir-se mútuament en la tasca docent, les eines que despleguen i els recursos que fan servir. La jornada va estar organitzada per Maria Badet, Iolanda Moya, Lídia Martínez i Joan Parés, docents i membres de l’equip de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) ComparTeam, amb l’ajuda de l’Albert Perafita i el suport de l’Anna Sarrà, cap de la unitat d’infantil i primària de l’ICE de la (UdG). La jornada també va tenir la col·laboració d’entitats com ara Hiper Escola, Servei Estació, Oxford i Milan i les plataformes SomDocents, Doqua i Smile and Learn.

ComparTeam, enmig d’un paratge natural de gran bellesa, va ser un gran punt de trobada, a manera de far, per intercanviar idees més enllà dels murs dels respectius centres educatius. Iolanda Moya, una de les organitzadores, explicava que es van preparar 24 tallers: “En diem píndoles informatives o ComparTasts”, destacava, afegint-hi que els tallers es van dividir en sis blocs de quatre de simultanis d’una durada de 40 minuts cadascun i amb un aforament d’entre vint i trenta assistents. La temàtica d’aquests ComparTasts, en què uns docents explicaven a altres professionals les seves experiències, era molt diversa: caixes d’aprenentatge, presentació d’aplicacions educatives, metodologies manipulatives o eines de gestió, entre moltes altres propostes. “Els mateixos formadors són els talleristes –detallava Moya– que compartiran amb els companys experiències i mètodes que els són útils des d’un punt de vista pedagògic i didàctic i que els volen generosament donar a conèixer”. I, a manera de cercle virtuós, els talleristes es convertiran a la vegada en els assistents a altres tallers. Anna Sarrà, cap de la unitat d’infantil i primària de l’ICE de la (UdG), destacava que el més important d’aquesta experiència és que, “a diferència d’altres formacions, són els mateixos mestres els que exposen als seus companys de professió aquella metodologia, projecte, recurs, activitat o idea que els ha funcionat”.

A part dels tallers, a la jornada es va fer també un break a mig matí, una pausa per al dinar i una taula rodona final on tothom va poder expressar les seves sensacions sobre la jornada. Tot això, en un ambient distès, però alhora professional, ja que l’assistència a la jornada i la preparació dels tallers han estat reconegudes al professorat com a activitats de formació permanent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Generalitat assumeix aquest mes la gestió d’alertes a mòbils per emergències

barcelona

El món respon a la crisi

Beirut

A tocar de la normalitat

Barcelona

La unitat d’arrítmies del Trueta ha atès més de 4.500 pacients en cinc anys

GIRONA
MARIA JOSEP CABAÑAS
FARMACÈUTICA

“Fem fàrmacs per a nens en gominoles”

Barcelona

Els cicles d’infantil inclouran educació afectiva i sexual

Barcelona

Figueres completa la flota de maquinària per a la neteja viària

FIGUERES

“Ma mare és aquí sota i no ve ningú”

beirut

Demanen suport al Pont Major per la pèrdua de l’ESO al Xifra

girona