Urbanisme

URBANISME

Llum verd a la via ciclista i la millora de l’N-152z entre Montcada i Reixac i Mollet

El Departament de Territori ha licitat les obres per a construir una via ciclista i millorar la integració urbana de l’N-152z entre Montcada i Reixac i Mollet del Vallès, per un import de 10,2 milions d’euros. El nou itinerari per a vianants i ciclistes tindrà una longitud de 5 quilòmetres i permetrà potenciar la connectivitat i la mobilitat descarbonitzada. Es preveu que els treballs comencin a finals d’estiu i tinguin una durada de 18 mesos. “Aquesta actuació forma part de les polítiques de promoció de la mobilitat sostenible, activa i saludable previstes en el marc de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta, que preveu una inversió total de més de 100 milions d’euros en 124 quilòmetres fins al 2025”, ha recordat la consellera de Territori, Ester Capella.

“L’N-152z és un àmbit densament poblat, amb milers de desplaçaments quotidians i on la bicicleta pot ser un mitjà de transport competitiu si hi construïm una infraestructura còmoda i segura”, ha assenyalat Capella, que ha remarcat que l’obra ara impulsada “millorarà la integració i la qualitat urbana de la carretera” en aquest tram. Arran del desenvolupament de la xarxa viària en aquest entorn, el tram de carretera N-152z entre Montcada i Reixac, la Llagosta, Santa Perpètua de Mogoda (la Florida) i Mollet del Vallès ha perdut la funcionalitat de carretera interurbana que tenia anteriorment. Així, s’ha anat urbanitzant en gran part del seu recorregut i, en el cas de la Llagosta, l’N-152z constitueix una plena travessera urbana.

El traçat de la via ciclista s’inicia al carrer de Castelló, a Montcada i Reixac, tot donant continuïtat a un carril bici existent i continua pel carrer Pla de Matabous, paral·lel a la C-17, fins arribar a l’N-152z. A partir d’aquí, la via ciclista discorre pel costat dret paral·lel a la carretera N-152z fins a la travessera de la Llagosta, que en el primer tram es converteix en carrer de zona 30 amb convivència entre ciclistes i vehicles motoritzats, configurant una plataforma elevada. Posteriorment, es connecta amb un carril bici existent a l’avinguda 11 de setembre de la Llagosta.

La via ciclista continua pel costat dret de la carretera al terme municipal de Santa Perpètua de Mogoda, a la Florida, i finalment arriba a Mollet del Vallès amb una passera sobre la C-59 de 46 metres de longitud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

GIRONA

La UdG participa en un programa per a entrenadors centrat en dones joves esportistes

GIRONA
canvi climàtic

Augmenten les morts per calor al sud d’Europa

barcelona
infraestructura

Renfe s’espolsa en els Mossos la responsabilitat pels robatoris de coure

barcelona

Alumnes de Cabrera de Mar recullen 300 quilos de brossa dels boscos de Burriac

cabrera de Mar
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona supera els 170.000 passatgers el mes d’abril

VILOBÍ D’ONYAR
infraestructures

El nou desastre a Rodalies col·lapsa punts del metro i busos regionals

barcelona

Avança 2,6 milions per fer el projecte i l’edifici de l’escola Mar Nova

premià de mar
societat

Allau d’usuaris al metro per les incidències a Rodalies

BARCELONA
GIRONA

La línia R11 entre Barcelona i Portbou recupera la normalitat

GIRONA