Societat

LES TORRES DE FALS (Bages)

Pessebre vivent

La màgia de dos pobles

Les Torres de Fals constitueixen un dels monuments militars i religiosos més vistosos i coneguts del Bages. I un emplaçament magnífic per representar un pessebre vivent que va ser reconegut amb el Premi Nacional de Cultura l'any 1992. Les torres del castell, juntament amb l'antiga església parroquial de Sant Vicenç i la rectoria, s'alcen separades pel barranc de la riera de Fonollosa. És en aquest marc que s'ubica el pessebre vivent.

La representació que per Nadal es fa a les Torres de Fals, coneguda com el pessebre vivent del Bages, és possible gràcies a l'esforç de dos pobles que, des del 1977, s'engresquen en un dels actes més arrelats a la seva tradició. Fins a 260 persones dels municipis de Rajadell i Fonollosa, els més propers a aquest emplaçament, participen en la representació dels 24 quadres que constitueixen l'espectacle nadalenc.

És el pessebre de dos pobles que, amb infants, pares i avis agrupats en diferents quadres, molt de treball i no poca il·lusió, donen testimoni d'un missatge universal. Comença amb l'aparició del profeta que anuncia la vinguda del nen Jesús i desenvolupa 24 escenes bíbliques i de la vida quotidiana de fa més de dos mil anys. El pessebre té una durada d'uns cinquanta minuts. L'entrada es fa en grups de 250 persones. La balma del majoral, el rabadà, vivint al ras, pouant l'aigua, la cleda, els artesans, els mercaders del temple i la porxada són escenes que omplen gran part del recorregut i mostren formes de vida d'un temps passat.

26 i 27 de desembre i 1, 3, 6 i 10 de gener. De 18.30 a 19.30 h. Preu: de 6 a 12 anys, 5 euros; adults, 8 euros; grups (20 persones), 7 euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Salut

“Si us plau, creieu-nos!”

BARCELONA
MIQUEL SERRAT
PRESIDENT DE L’AGRUPACIÓ DE PESSEBRISTES D’OLOT I LA GARROTXA

“Els pessebres van passar de la burgesia pairal als treballadors”

OLOT

Cap als 10 milions

barcelona
tossa de mar

Les obres del museu fan portar algunes obres a caixes fortes

tossa de mar
Societat

Descobrir Anglès jugant

ANGLÈS
CONCEPCIÓ FERRÉS I GURB
IMPULSORA DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL A OLOT

“La qualitat del sistema educatiu exigeix escollir millor el professorat”

OLOT
Societat

Turisme de la foscor

Barcelona
societat

Girona, entre les millors ciutats petites del món per viure-hi

GIRONA
SOLIDARITAT

Marxa a Girona per donar suport a les mares israelianes i palestines

GIRONA