Societat

Adjudiquen la redacció de l’estudi de viabilitat del tren-tramvia a la Costa Brava

La nova línia connectarà el massís de les Gavarres i tindrà dos ramals, un d’ells a l’aeroport

El Departament de Territori ha adjudicat la redacció de l’estudi de viabilitat d’una nova línia de tren-tramvia a la Costa Brava. La intenció és que connecti, amb una freqüència inferior als 15 minuts, els municipis que envolten el massís de les Gavarres i tingui dos ramals principals: un de connexió amb l’aeroport de Girona i un altre que connecti Girona-Banyoles-Olot. També caldrà resoldre l’enllaç interurbà del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, passant per Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi. El recorregut tindrà una longitud aproximada de 144 quilòmetres.

L’estudi, que té un termini d’execució d’11 mesos, s’ha adjudicat a la UTE Bews-Ingerop per 289.900 euros i ha d’incloure una estimació del cost del projecte, la proposta d’explotació i analitzar la demanda potencial. També mesures orientades a garantir la intermodalitat i la “capil·laritat” del transport públic al conjunt dels municipis del Baix Empordà.

L’impuls respon a la voluntat del Govern de “configurar la mobilitat futura del país” tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de transports amb una visió diferent a tradicional, ancorada en la radialitat vers la gran regió metropolitana.

L’anàlisi també respon a la demanda ciutadana capitanejada pels impulsors del tren-tram de la Costa Brava, que es van constituir en associació, i que fa temps que reivindiquen la seva viabilitat. Els impulsors d’aquest projecte creuen que seria l’alternativa per revertir la dependència dels carburants i la crisi climàtica i que és “prioritari”.

El projecte que defensen planteja construir una anella ferroviària de 97 quilòmetres que envoltaria les Gavarres. D’aquests, 26 aprofitarien l’actual línia de tren entre Riudellots de la Selva i Flaçà (Gironès) a través d’un tercer rail. Els 71 quilòmetres restants, que completarien el cercle i passarien pel litoral (connectant la Bisbal amb Palafrugell, Palamós, Sant Feliu, Llagostera i Cassà) serien de nova construcció, amb una via que aniria en paral·lel a la carretera.

També plantegen que tingui dos ramals: un que entroncaria amb la línia amb l’aeroport i un segon, que sortiria de Girona i arribaria fins a Olot, resseguint el traçat de l’antic carrilet.

Els càlculs inicials que ha fet el grup impulsor situen la inversió en uns 500 milions d’euros i un estudi preliminar que han fet calcula que atraurà fins a 6,7 milions de passatgers anuals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Acord per ampliar el festival Roses de Reus

Reus
FIGUERES

Restauraran la façana i els elements patrimonials del Teatre el Jardí

FIGUERES
Urbanisme

Rebategen carrers de Sarrià per denunciar la destrucció dels jardins de Can Raventós

Barcelona
societat

Barcelona vol limitar l’horari d’obertura a l’entorn del carrer Tuset

barcelona
BADALONA

Els usuaris de Can Bofí Vell, condemnats a viure de nou al carrer

BADALONA
Albanyà

Bassegoda recupera el sant Miquel vandalitzat fa més de 20 anys

Albanyà
infraestructures

Posen en marxa els ascensors de l’estació de Mollet Sant Fost

MOLLET DEL VALLÈS
SALT

Els patinets han estat involucrats en una vintena d’accidents els últims sis mesos

SALT
GIRONA

L’Ajuntament instal·larà llums LED a l’entorn de les Hortes de Santa Eugènia

GIRONA