Societat

Un centenar de persones exigeixen la línia 2 del Tram a la Universitat

Una nova acció de protesta convocada per la Associació per un Tramvia Públic (ATP) torna a denunciar la desídia del Consell

Asseguren que la despesa anual de manteniment és de 500.000 euros i que podria estar funcionant a cost zero amb personal de FGV

Professors, alumnes, sindicats, la Universitat d'Alacant i partits polítics s'han tornat a unir per exigir a la Generalitat que pose en funcionament la línia 2 del Tram que uneix Alacant i Sant Vicent del Raspeig, per donar així servei a la zona nord de la ciutat i la Universitat.

El col·lectiu denuncia que la infraestructura fa ja tres anys que es troba finalitzada, que ha viscut fins a dos viatges inaugurals amb dos consellers diferents, que s'ha construït amb diners públics –ha costat més de 100 milions d'euros–, que el seu manteniment és de 500.000 euros anuals i que té 11 tramvies a les cotxeres del Campello esperant que comence a funcionar per donar servei a milers d'usuaris en la que es considera que serà la línia més rendible del Tram.

El portaveu de la Associació per un Tramvia Públic, Guillermo Grau, ha tornat a denunciar que la línia podria estar en funcionament des de fa més d'un any “amb personal de FGV sense cap cost addicional i generant ingressos, però en lloc de fer-ho prefereixen apostar per la seua privatització malgrat que ja s'ha licitat dues vegades sense trobar una empresa que se'n vulga fer càrrec”.

A la manifestació que s'ha convocat aquest dijous a la parada del Tram de la Universitat també ha estat present el vicerector de Campus i Sostenibilitat, Rafael Muñoz, en representació de l'equip rectoral, el qual ha explicat als mitjans que no entén com és possible que aquesta línia no estiga en funcionament, ja que es tracta d'una infraestructura vital per a la Universitat d'Alacant, que té vora 40.000 persones cada dia al campus”.

Muñoz ha recordat que un estudi de l'Institut d'Estudis Econòmics d'Alacant assenyala que la línia 2 suposarà un estalvi de 7 milions d'euros anuals quan estiga en funcionament.

A la concentració també han assistit representants d'UGT i CCOO, Esquerra Unida i Compromís, que han exigit també al Consell que utilitze els mitjans de què disposa per a posar en marxa la línia de manera immediata.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
medi ambient

Refan platges a Platja d’Aro i Sant Antoni

PLATJA D’ARO / SANT ANTONI DE CALONGE
Puigcerdà

ERC veu irregular la inactivitat d’un rentador d’autos

Puigcerdà
BANYOLES

Nova reunió de la comunitat educativa per l’escola Camins

banyoles
enoturisme i gastronomia

Carme Ruscalleda, premi ‘Premi Bite honory award’ per la difusió de la cultura culinària

Barcelona

Som Sostre demana un nou model per atendre els sense llar

girona
urbanisme

La Rambla encara la fase de reforma més complexa pel que fa a mobilitat

Barcelona
turisme

30.000 persones a les jornades de portes obertes del Port de Barcelona

Barcelona
estats units

Augmenten a 15 els morts per tempestes i tornados als EUA

barcelona
societat

El TS estima un recurs de l’Ajuntament de Barcelona contra l’anul·lació de la taxa d’escombraries del 2020

Barcelona