Societat

Promoció

Un vehicle amb vagons dels segles XIX i XX

Encantats d'anar a poc a poc en tren

Un centenar de viatgers en el primer comboi turístic de la Costa Brava

El trajecte de Figueres i Portbou a 50 km/h té bones vistes i túnels

Luis López García no es perdrà ni el trajecte d'ahir ni els que queden del tren turístic de la Costa Brava. El comboi turístic enllaça, des d'ahir i fins diumenge, Figueres i Portbou. De fet, López és un dels dos maquinistes del vehicle, que al migdia surt amb cinc minuts de retard de l'estació del centre de la capital alt-empordanesa en direcció a l'antiga localitat transfronterera. “La cabina és més sorollosa, més rudimentària. Tot és manual. No hi ha res electrònic. Com que és dièsel, tot depèn de l'electricitat.”.Després de quaranta minuts i cinc túnels, el centenar de viatgers ja són a Portbou, a tocar de la mar Mediterrània.

L'empresa promotora, Companyia General de Ferrocarrils Turístics (CGFT), destaca que és un tren històric i cultural. Per als passatgers, el vicepresident de CGFT, Josep Calvera, explica que el comboi està format per un cotxe de departaments independents, un de plataformes obertes i un cotxe saló de luxe, dotat de sofàs i butaques, en el qual viatgen promotors i autoritats. Els vagons, de fusta, són dels segles XIX i XX i han estat restaurats. El president del Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, i el diputat al Congrés i exconseller del govern Pere Macias donen suport a la iniciativa i també són a l'expedició.

La Margarita Comas i el seu marit, en Jordi Brugué, són de Banyoles. Formen part del centenar de viatgers del tren. “Al meu marit li agraden les coses antigues i el tren. Per això, hem vingut”, explica Comas. Brugué recorda haver fet “fa gairebé 50 anys” el trajecte Girona-Cassà en l'antic tren de Sant Feliu de Guíxols. La tornada, prevista per les sis de la tarda, els permetrà tornar a Portbou. “Feia 25 anys que no hi anava”, destaca Brugué.

Amb les finestres obertes i a una velocitat de 50 quilòmetres per hora –no hi ha pressa– el trajecte permet veure camps de fruiters i oliveres, càmpings, piscines privades i apartaments (legals?) a primera línia de mar. En Joan Garriga viatja amb la dona i els quatre fills. Són de Barcelona, però estiuegen a Mont-ras. Garriga troba que el tren turístic és un mitjà alternatiu. “És més tranquil i més natural, i permetrà visitar Portbou. A més, és una activitat diferent per a la mainada”, diu.

El maquinista Luis López explica que la màquina és dièsel i és coneguda com a yé yé, perquè va arribar a l'Estat espanyol a la mateixa època que la música, a la dècada dels seixanta del segle passat. Si es compra en línia, el bitllet val 26 euros i inclou l'anada i la tornada. Seure en el cotxe saló en val 38.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
estats units

Bisbes catòlics demanen perdó per crear “traumes” a generacions d’indígenes

barcelona
MEDI AMBIENT

Campanya de les ZBE a les poblacions de més de 20.000 habitants

Barcelona
SOCIETAT

El 2023 es va tancar amb 25 morts a les platges i 11 més a les piscines

Barcelona
URBANISME

El govern compra dos solars a Parets per construir 116 pisos assequibles

Parets del Vallès

Ports crea un punt d’evacuació per a emergències al port de l’Estartit

TORROELLA DE MONTGRÍ

L’alerta pel vessament de fuel al Port de Barcelona es mantindrà tot el dia

Barcelona
successos

Els detinguts per gihadisme feien propaganda en més de 30 idiomes

salt
Estats Units

El Suprem revoca la prohibició de la peça que fa d’un rifle una metralladora

Barcelona
grècia

Grècia lluita contra diversos incendis afavorits per les altes temperatures

barcelona