Els contraris a l'N-II estudien fer accions conjuntes amb altres entitats en defensa del Maresme

S'oposen frontalment a la construcció d'una carretera paral·lela a la C-32

El portaveu de la coordinadora, Antoni Esteban, va explicar ahir que la pacificació de l'N-II no ha d'anar lligada en cap cas a la densificació de la comarca, ja per ella mateixa està molt trinxada per altres infraestructures de transport com ara la via del tren, la carretera N-II i l'autopista. En aquest sentit, l'agrupació de plataformes maresmenques recelen dels estudis de mobilitat fets per la Generalitat i es mostren partidaris de la conversió de l'autopista en una via lliure de peatge.

Segons apunta Esteban, «només caldrien 300 milions d'euros per rescatar el peatge més antic de l'Estat, els sobrarien 100 milions per altres actuacions». Esteban fa referència als 400 milions d'euros que, segons l'acord Estat-Generalitat, es transfereixen juntament amb la titularitat de l'N-II. A més, els membres de la coordinadora recorden que el peatge té una data de caducitat fixada al 2021, i que si ara es fa una carretera en una dècada hi haurà un excés d'oferta lliure.

Una mala notícia

Pels col·lectius contraris a l'N-II, la signatura del protocol de traspàs de les competències no és ni de bon tros una bona notícia. Per això ja han començat a estudiar altres actuacions de protesta. En aquest sentit, apunten que una de les prioritats ara és unir esforços amb altres entitats de la comarca que defensin el territori.

En aquest sentit, Esteban destaca que les plataformes ciutadanes que promouen el dret a decidir o el grup de defensa de les platges de Cabrera de Mar són alguns dels grups amb els quals hi ha interessos comuns i amb qui es podrien compartir actuacions reivindicatives. A més, els responsables de les entitats maresmenques tenen previst intensificar els seus contactes dins de la Unió de Plataformes, de la qual ja en formen part, per buscar suports també més enllà de la comarca. En resum, la intenció és fer un gir cap a la defensa del territori, sense deixar de banda la petició originària: que l'actual carretera N-II al seu pas pel Maresme deixi de tenir el trànsit de vehicles que suporta en l'actualitat. En els propers mesos no hi ha prevista, però, cap manifestació a l'N-II. Tot i així, Esteban explica que si les coses no canvien es podria reprendre un calendari de mobilitzacions a curt termini. A més, va fer una advertència en aquest sentit: «Cada cop són més els partidaris d'accions radicals i cada cop ens costa més convèncer-los que la via cívica és la més assenyada; cada vegada els ànims estan més encesos», conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona