Infraestructures i serveis

CiU reclama al govern millores en els serveis ferroviaris i en les infraestructures de l'Ebre

El secretari general adjunt de CiU, Felip Puig, acompanyat de càrrecs electes del partit a les Terres de l'Ebre, va denunciar ahir la «paràlisi» en infraestructures que pateixen les comarques ebrenques. CiU reclama que es milloren els serveis ferroviaris i que es pressione l'Estat per aconseguir que l'autovia A-68 acabe als Alfacs, així com que Foment accepte el traçat pactat al territori per l'autovia de l'interior. Puig va rebutjar que la inversió que rep Barcelona vagi en detriment de la resta del país.

«El PSC té una visió molt centralista del país, un 70% de la inversió del pressupost és per a Barcelona», va dir Puig. I amb relació al finançament de l'estació del TGV de la Sagrera, a Barcelona, va dir: «Ens oposem que aquesta inversió vagi en detriment dels interessos de les Terres de l'Ebre.» Per la seua banda, l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, com ja va avançar dies enrere va insistir: «No és just que l'estació de la Sagrera es finance a través de la disposició addicional tercera de l'Estatut mentre que l'Ajuntament de Tortosa ha de pagar 2,5 milions d'euros per la reforma de l'estació.»

CiU presentarà proposicions al Congrés i al Parlament perquè es milloren els serveis ferroviaris a les Terres de l'Ebre. «L'estació de l'Aldea ha ser una estació de referència i és necessària l'aturada de l'Euromed», va manifestar Puig des de l'estació de mercaderies de l'Aldea. Al marge dels serveis ferroviaris, la federació nacionalista reclama que l'A-68 acabe a l'Ebre. «Montilla hauria de pronunciar-se i dir si està al costat de Catalunya o dels socialistes aragonesos i valencians», va dir el secretari general adjunt de CiU. En el cas de l'autovia de l'interior, Puig va proposar a l'Estat que accepte el traçat que les Terres de l'Ebre van consensuar i no n'impose un altre.

Més trens al Montsià

El ple de l'Ajuntament d'Amposta va aprovar ahir per unanimitat una moció de CiU que reclama que es millore l'estació d'Ulldecona i que s'hi aturen més trens, per convertir-la realment en una estació d'enllaç entre el País Valencià i Catalunya. A més, es va acordar donar suport a l'Ajuntament de l'Aldea perquè el govern de l'Estat redacte un pla director de l'estació de l'Aldea.

També amb l'objectiu que es millore el servei ferroviari al Montsià, el ple de l'Ajuntament de la Sénia proposa al govern central que s'incremente la freqüència dels trens de rodalies que s'aturen a l'estació d'Ulldecona (l'única del Montsià) i que ho facin en uns horaris més adequats a les necessitats dels usuaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona