Infraestructures

infraestructures

Portar l'L3 fins a Sant Feliu costarà 1.274 milions

El govern català treu a concurs la redacció del projecte constructiu, que no estarà a punt fins d'aquí a dos anys i mig

Caldrà veure si, aquest marge, permet pagar una obra avui inassumible

Quan falten dos mesos i mig per a les eleccions, el govern català ha decidit treure a licitació la redacció del projecte constructiu de la prolongació de l'L3 del metro des de Zona Universitària fins a Sant Feliu de Llobregat, connectant en transport públic amb el centre de Barcelona grans centres de servei com els hospitals de Sant Joan de Déu i Moisès Broggi de Sant Joan Despí, en construcció, o els estudis de Televisió de Catalunya. Segons el govern, el preu de licitació, 12,3 milions, és el més alt d'un projecte constructiu en la història de la Generalitat recuperada ja que suposa la construcció de 8,6 quilòmetres de metro amb 9 estacions noves –la redacció del projecte de l'L9/L10 es va adjudicar junt amb la construcció posterior–. Només és, però, la redacció del projecte i, per tant, un pressupost assumible en un any de retallada de la inversió per reduir el dèficit de la institució. El projecte no estarà enllestit fins d'aquí a dos anys i mig i això suposa un marge de temps en espera de la recuperació de les finances públiques per poder fer l'obra. Perquè la construcció d'aquests 8,6 quilòmetres nous de metro costarà més de 1.274 milions, un volum inassumible avui. Un cop posada en servei la prolongació de l'L5 al Carmel i la prolongació de l'L2 a Badalona, la Generalitat ha concentrat tots els esforços en la construcció de l'L9/L10 pel que fa al metro. Cal recordar que té acabat el projecte per prolongar l'L2 des de Sant Antoni a Parc Logístic, però ha congelat la licitació de les obres de manera indefinida fins que la situació financera permeti abordar la inversió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona