Infraestructures

barcelona

la línia de molta alta tensió

Descartat Collserola, el traçat de la MAT continua pendent

L'Ajuntament i el Ministeri d'Indústria no arriben a cap acord per aprofitar el túnel de la canonada i ara ja és tècnicament impossible soterrar-hi la línia elèctrica

El consistori espera una altra proposta

La canonada que ha d'unir les estacions distribuïdores d'aigua potable de Trinitat, a Barcelona, i Fontsanta, a Sant Joan Despí, ja està pràcticament enllestida i ahir es va col·locar l'últim tram del tub que connecta amb l'estació de Trinitat on arriba aigua del Ter que és distribuïda per una part de la xarxa de Barcelona. Amb els treballs enllestits i amb la previsió que la nova canonada entri en funcionament el primer semestre de l'any que ve, ja ha quedat del tot descartat que el túnel per on passa la canonada d'aigua es pugui fer servir també com a traçat de la línia de 400 kV que Red Eléctrica Española (REE) ha de construir a Barcelona per evitar una nova apagada com la del juliol del 2007.

Tant l'Ajuntament com la Generalitat van reclamar fa un any a REE que aprofités el túnel de Collserola per soterrar la MAT. La proposta va ser avalada i considerada viable per un estudi tècnic a càrrec de l'empresa municipal Barcelona Regional. El cost del projecte, però, va ser el principal escull. L'Ajuntament va descartar fer-se càrrec del sobrecost, tal com li proposava el ministeri, al·legant que la línia era estatal i que per tant corresponia a l'Estat assumir-ne íntegrament el cost. Indústria ho va rebutjar i ara l'Ajuntament, segons fonts municipals, continua pendent del nou traçat que presenti el ministeri. Un recorregut que harà d'evitar l'impacte que suposaria que la nova línia de molt alta tensió es fes aèria com vol REE, i passés per sobre del futur parc natural de Collserola, tal com ja va reclamar fa un any el llavors regidor d'Urbanisme i Infraestructures, Ramon García-Bragado.

Fonts del govern consideren que s'ha perdut una oportunitat per aprofitar una mateixa infraestructura que ha estat sufragada amb diners públics –el túnel l'ha fet l'empresa pública Aigües Ter Llobregat (ATLL) de l'Agència Catalana de l'Aigua–, i més quan aquesta galeria cobreix més del 90% del traçat que ha de tenir la nova línia d'alta tensió entre Santa Coloma de Gramenet i Sant Just Desvern. Si s'hagués aprofitat el túnel de subministrament d'aigua construït per ATLL, només restaria per fer la connexió entre Trinitat i Santa Coloma.

REE va confirmar ahir que el nou traçat encara està en estudi i van descartar parlar de calendari. Tot i les reiterades negatives de REE a soterrar línies de molta alta tensió, la companyia va fer una excepció en la línia de l'aeroport de Barajas. Llavors el sobrecost el va assumir Aena, empresa estatal.

LA XIFRA

11
quilòmetres
de túnel que travessen Collserola entre Sant Joan Despí i Trinitat, per on passa la canonada d'aigua


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona