Infraestructures

mobilitat

Tots els ajuntaments afectats fan al·legacions a la ronda

Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt i Cabrera de Mar prefereixen que no es construeixi la nova via i s'ampliï l'autopista

El Masnou, Teià, Premià de Mar i Vilassar de Mar demanen modificacions sobre el traçat proposat

Als ajuntaments del Baix Maresme no els agrada el projecte de ronda proposat per Política Territorial. Fins a vuit consistoris han presentat al·legacions dins del període establert, que finalitzava el passat dia 4. Només Montgat, Tiana i Cabrils –aquests dos últims sense cap tipus d'afectació– s'han estat de presentar-hi queixes. L'alcalde de Montgat, Jordi Ràmia (PSC), explica que, “tot i que la ronda passarà pel terme municipal, els terrenys que ocuparà seran molt petits”. La resta de municipis del Baix Maresme sí que han enviat al·legacions.

De tots els documents, els més contundents són els d'Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt i Cabrera de Mar, que sol·liciten la retirada immediata de l'estudi informatiu i aposten per la conversió de l'autopista C-32 en la principal via de comunicació intermunicipal. “No fa falta una altra carretera, podem potenciar les que ja tenim”, destaca l'alcalde de Premià de Dalt, Joan Baliarda (CiU), que recorda que, a més de la C-32, el camí del Mig i la carretera dels Sis Pobles podrien millorar la seva capacitat. Els consistoris esmentats consideren que l'autopista ha de ser lliure de peatge, si més no pels maresmencs, tenint en compte que la concessió finalitza el 2021. Unes tesis, les d'aquests quatre consistoris, molt semblants a les de la coordinadora d'entitats, Preservem el Maresme. De fet, aquests ajuntaments van estar àmpliament representats en la manifestació del passat dia 21 de novembre.

Canvi de carrils

Més moderada és la posició de municipis com Premià de Mar, Vilassar de Mar, Teià o el Masnou, tots governats per CiU, tret de l'últim (PSC). En aquest cas, els governs demanen un canvi del recorregut. El Masnou demana que els quatre carrils passin per sobre de l'autopista, i no dos per sobre i dos per sota tal com està previst. “D'aquesta manera hi haurà molts menys veïns afectats”, expliquen fonts del govern municipal. Els masnovins també consideren que la nova via ocasionaria greus problemes des del punt de vista acústic i mediambiental.

Les al·legacions de Teià, Premià de Mar i Vilassar de Mar són força semblants. En aquests tres municipis, la ronda discorre per sota de la C-32 i els consistoris exigeixen que s'equilibrin les càrregues i, com a mínim, dos dels carrils passin per sobre. Premià de Mar vol protegir part dels veïns del barri de Banyeres; Vilassar de Mar, no perdre tants espais agrícoles, i Teià, evitar la construcció d'una gran rotonda a l'avinguda Massarosa, que suposarà un fort impacte per als veïns de la zona. Tots els municipis consultats consideren que l'estudi informatiu s'ha presentat “de manera precipitada” i per això creuen necessari que s'obri un nou període de diàleg entre administracions per resoldre els problemes de mobilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona