Urbanisme

L'antiga N-340 a l'altura de l'Aldea es convertirà en un carrer comercial

Més de 300 veïns del municipi voten per aquesta opció en la consulta ciutadana feta per l'Ajuntament

El govern local reclama finançament a Foment

Fa dos anys que va entrar en funcionament la variant de l'N-340 a l'Aldea, però l'antiga via que travessa aquest municipi del Baix Ebre encara és propietat del Ministeri de Foment i conserva l'estètica de carretera. “No acceptarem la cessió d'aquesta via fins que l'Estat aporte la corresponent compensació econòmica”, ha explicat l'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu. Amb tot, l'Ajuntament de l'Aldea ha dut a terme una consulta ciutadana perquè els veïns de l'Aldea decideixen com volen que sigui l'antiga
N-340 (avinguda Catalunya) en el futur. I la majoria dels veïns han optat per conservar la circulació central, ampliar les voreres i donar una fesomia comercial a la via. Així, dels 469 veïns que han votat en el procés de participació ciutadana, 345 han elegit aquesta opció, segons ha fet públic l'Ajuntament, contra els 90 veïns que s'han pronunciat per un altre model urbanístic que consistiria a fer un passeig central i unes voreres més estretes. “La participació ha estat de més del 20%, estem satisfets”, ha dit Andreu. Tot i que el volum de trànsit s'ha reduït molt (hi circulaven fins a 17.000 vehicles diaris), encara hi ha vehicles que hi circulen a una velocitat excessiva.

D'altra banda, els veïns reclamen majoritàriament que la via incorpore carril bici i arbrat, així com mobiliari urbà i enllumenat en noves tecnologies d'estalvi energètic. En la consulta ciutadana també es va plantejar als veïns què pensaven que calia fer amb el pont de l'antiga via del ferrocarril, i la majoria opten per eliminar aquesta infraestructura. “Ara que coneixem l'opinió dels veïns començarem a treballar per urbanitzar la via”, ha assenyalat l'alcalde de l'Aldea. En aquest sentit, Andreu es reunirà amb els serveis tècnics de la Diputació per rebre assessorament i encarregar la redacció del projecte. “Una vegada disposem d'un projecte, podrem adreçar-nos a les administracions superiors per reclamar pressupost per poder executar l'obra”, ha dit Andreu, que estima que la conversió de la via en un carrer comercial tindrà un cost d'entre 6 i 8 milions d'euros, molt per sobre dels 600.000 euros que l'Ajuntament reclama a Foment per acceptar la cessió de la via.

LA XIFRA

3
quilòmetres
és la longitud de l'antiga N-340 a l'altura de l'Aldea, per on circulaven fins a 17.000 vehicles diaris.

Més suport veïnal al tall de l'N-340

Els veïns de Vinaròs (Baix Maestrat) s'afegiran a partir de demà als talls de l'N-340 que els veïns de l'Ebre duen a terme a l'Ametlla de Mar i les Cases d'Alcanar des de fa tres setmanes. La Federació d'Amposta d'Associacions de Veïns i l'Associació de Veïns Migjorn de Vinaròs han decidit unir esforços i sumar els talls de carretera a l'altre costat del riu Sénia per reclamar la gratuïtat immediata de l'autopista AP-7 entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant. “Comencem amb Vinaròs, però la nostra intenció és sumar entitats i moviments veïnals de les Terres de l'Ebre i de la Sénia que tinguin les mateixes pretensions que nosaltres. La nostra prioritat és la gratuïtat immediata de l'AP-7 i ens desmarquem de qualsevol interès polític”, ha manifestat el president de la Federació d'Amposta d'Associacions de Veïns, Llorenç Navarro, en declaracions a Efe. Ahir un camió va accidentar-se a l'N-340, a Amposta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.