Escúter per a automobilistes

El primer escúter de més de 125 cc que es pot conduir amb permís de cotxe és disponible amb motors de 250 i 400 cc i és ideal per als que volen circular àgilment per la ciutat sense por de perdre l'equilibri

El Piaggio MP3 no només ha revolucionat el món de l'escúter, sinó que també s'ha confirmat com un referent en agilitat, mobilitat, facilitat de conducció i seguretat en circulació urbana. Un vehicle que ara es pot conduir posseint només el permís B de cotxes, amb la qual cosa la barrera dels 125 cc s'ha vist derrocada per la jugada mestra de la marca italiana, que ha reconvertit el singular MP3 de tres rodes en un tricicle. De fet, res més lògic que això: quina és, sinó, la denominació pròpia dels vehicles de tres rodes?

Els posseïdors del permís B que es decideixin per aquest tricicle tindran a l'abast unes prestacions molt superiors a les dels escúters de 125 cc. Amb l'avantatge afegit que no hauran de patir per la pèrdua d'equilibri, un condicionant que frenava alguns conductors de cotxes a l'hora de plantejar-se alternatives per circular amb més agilitat dins la ciutat. Per arribar fins aquí i aconseguir l'homologació com a tricicle, Piaggio ha hagut d'aplicar una sèrie de canvis i modificacions en l'MP3, al qual en aquest cas s'han afegit com a distintiu les sigles LT (Large Tread).

Una nova manera de circular dins l'urbs

Un vehicle com l'MP3 LT, que segons Piaggio va dirigit a un públic d'entre 30 i 50 anys d'edat, és capaç de facilitar moltíssim la vida i la circulació diària dins la ciutat. I és que els titulars del permís de conduir B que es plantegen la compra d'un escúter per substituir el cotxe en els desplaçaments entre el domicili i el lloc de la feina, sovint topen frontalment amb les restriccions que, per als que no hi tenen pràctica, implica moure's en moto. Si a banda d'això es consideren les contingudes prestacions dels escúters de 125 cc, és lògic que en molts casos el plantejament de canvi de vehicle quedi simplement en una intenció.

Amb el Piaggio MP3 LT s'han acabat, doncs, les restriccions. Tant de potència com de respecte per conduir una moto. I és que aquest tricicle disposa de dues motoritzacions ben poderoses, de 250 cc i 400 cc, una capacitat de càrrega envejable sota el seient –amb obertura posterior i espai per a objectes de fins a un metre de llargada– i dues rodes al davant que mantenen l'equilibri encara que el conductor no tingui una tècnica depurada. Les rodes davanteres disposen de suspensió independent i ofereixen una estabilitat fora del comú, molt superior a la dels escúters convencionals, més encara sobre d'asfalt irregular o de poca adherència. Seguretat, potència i capacitat de càrrega. Tres valors als que se sumen l'agilitat de moviments, gran facilitat d'aparcament i sensació de llibertat. Definitivament, aquest Piaggio MP3 LT té bons arguments per canviar la vida als que circulen habitualment dins la ciutat.

MOTORS: Monocilíndrics. 244,3 cc (22,5 CV i 21 Nm) i 398,9 cc (34 CV i 37,6 Nm. 4 temps. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Embragatge automàtic CVT. SUSPENSIONS: Independent a cada roda / Doble amortidor. FRENS: Doble disc 240 mm/Disc 240 mm. LLARGADA i AMPLADA: 2,130 (2,180 el 400 cc)/ 0,745 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,780 (250 cc) i 0,785 m (400 cc). DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,490 (250 cc) i 1,550 m (400 cc). CAPACITAT DEL DIPÒSIT: 12 litres (gasolina 95). PREUS: 6.349 (250 cc) i 7.713 (400 cc) euros.

Requisits legals

Per poder homologar l'escúter MP3 com a tricicle, Piaggio hi ha hagut d'aplicar diferents canvis, com ara situar els intermitents fora de la carrosseria, preveure una llum de posició independent en la part frontal o dotar de doble il·luminació el suport de la matrícula.

Més còmode

Aprofitant l'avinentesa, els dissenyadors de Piaggio també han posat èmfasi a millorar aspectes externs de l'MP3, per exemple la comoditat del seient. El de l'acompanyant té suport lumbar i subjeccions integrades. La pantalla protectora també és més gran.

Frenada integral

Una altra variant respecte de l'MP3 convencional és que aquest LT disposa de frenada integral en forma de pedal, com les Vespa. A les manetes segueix sent independent i tant la potència de frenada com les distàncies d'aturada són extremadament eficaces.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.