Canals

El sempre suggeridor estil italià

Coincidint amb els 100 anys de la seva creació, Alfa Romeo recupera una de les denominacions més representatives per a aquesta atractiva berlina amb què la marca italiana inicia un ambiciós pla d'expansió

No es pot negar que físicament el Giulietta té un gran poder d'atracció. És un Alfa Romeo i, en qüestió d'estil, amb això ja està tot dit. Ha arribat per substituir l'Alfa 147 ara que la firma italiana compleix 100 anys –l'efemèride es va commemorar el 23 de juny– i que, a partir de l'aliança entre el Grup Fiat i Chrysler, té plans d'incrementar l'assortiment de models, guanyar presència als mercats –inclòs l'americà– i anar-se situant com una marca premium. Una intenció, aquesta última, que ja va començar a insinuar amb el MiTo, respecte del qual el nou Giulietta –la denominació original és dels anys cinquanta– té una ben perceptible semblança tot i les mides superiors (13 cm més llarg i 7 més ample que el 147) i tractar-se d'una berlina exclusivament de cinc portes –les laterals posteriors perfectament camuflades.

Però en el Giulietta no tot queda en el seu atractiu físic. Amb aquest model, Alfa Romeo estrena plataforma, suspensió i columna de direcció. L'increment de mides respecte del 147 dóna més amplitud a un habitacle que sense ser ostentós fa prou goig i sintonitza adequadament amb la imatge esportiva del cotxe. I també fa guanyar capacitat al maleter, amb uns considerables 350 litres de volum útil en configuració normal.

Per estalviar pes, l'estructura combina l'acer d'alta resistència amb alumini i magnesi. I pel que fa a la seguretat no cal patir, tota la gamma té sis airbags i control d'estabilitat; Euro NCAP li ha atorgat la màxima puntuació i, segons assegura la marca, ja compleix els cànons, encara més severs que els actuals, que regiran l'any 2012.

Cinc motors constitueixen la gamma inicial del Giulietta. Al capdavant hi ha el portentós 1.750 TBi, amb injecció directa i sobrealimentat, que configura l'exclusiva versió Quadrifoglio Verde. Els altres quatre, repartits a parts iguals entre gasolina i dièsel, tenen com a punts en comú la sobrealimentació per turbo, el sistema Start/Stop de sèrie i el canvi de sis marxes. Els de 170 CV podran equipar a finals d'any el canvi automàtic TCT de doble embragatge. També més endavant arribarà el motor 2.0 JTD de 140 CV.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 TB:
1.368 cc. 120 CV i 206 Nm. Consum: 6,4 l/100 km. Emissions CO2: 149 g/km.
1.4 TB Multi Air:
1.368 cc. 170 CV i 230 Nm. Consum: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km..
1.750 TBi:
1.742 cc. 235 CV i 300 Nm. Consum: 7,6 l/100 km. CO2: 177 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 JTD:
1.598 cc. 105 CV i 280 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 114 g/km..
2.0 JTD:
1.956 cc. 170 CV i 320 Nm. Consum: 4,7 l/100 km. CO2: 124 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson/Multilink.
FRENS:
Discos ventilats/discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,351/1,798/1,465 m.
DIÀMETRE DE GIR:
10,9 metres.
PREUS:
De 21.070 euros (1.4 TB Progression) a 30.400 euros (1.7 TBi).

Selector DNA, tres modes de conducció

La plataforma Compact que estrena l'Alfa Romeo Giulietta ha estat pensada per oferir les màximes prestacions en rigidesa, estabilitat i confort. I també per respondre amb solvència a les tres funcions d'ajustament del sistema electrònic DNA, de sèrie en tota la gamma. Mitjançant un selector situat al davant de la palanca del canvi, el conductor pot triar entre tres configuracions de conducció: Normal, Dynamic i All Weather. El DNA adapta la resposta del motor i del canvi –en les transmissions automàtiques–, de la direcció i del diferencial electrònic Q2, a més d'intervenir també en els frens i en el control d'estabilitat, que en si mateix no és gens intrusiu.

En la presa de contacte durant la seva presentació, el Giulietta ens va fer molt bona sensació quant a tacte de la direcció, precisió del canvi i aplom sobre l'asfalt. Vam conduir la versió 1.4 Multi Air, un motor de fort caràcter quan puja de voltes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.