Canals

Filosofia de gran turisme

La marca taiwanesa SYM fa un ferm pas endavant amb aquest maxiescúter de mides equilibrades, ben equipat i amb un preu molt interessant

El Joy­max, deno­mi­nació apli­cada a la nova gene­ració del GTS, és un model fona­men­tal en la con­so­li­dació de SYM als mer­cats euro­peus. Es tracta d'un maxi­escúter que s'adiu amb la filo­so­fia de gran turisme i dotat d'un aspecte d'allò més modern. En la part fron­tal des­ta­quen els grups òptics de doble paràbola amb llums de dia de LED, els fars suple­men­ta­ris de boira, la pan­ta­lla alta i els miralls des­plaçats als extrems del care­nat per inter­fe­rir al menys pos­si­ble en el camp de visió.

Les dimen­si­ons gene­rals, la distància entre pla­ta­forma i mani­llar i el seient de doble altura –ajus­ta­ble lon­gi­tu­di­nal­ment i amb res­pat­ller ple­ga­ble per a l'acom­pa­nyant– fan del Joy­max un escúter ergonòmic, de molt bon mani­o­brar i ade­quat per a tot tipus de con­duc­tor, indis­tin­ta­ment de quina sigui la seva talla. Dis­posa de dues pre­ses de cor­rent i sota el seient hi ha espai on desar dos cas­cos i encara alguna coseta més. I amb vista a l'hivern, s'agra­eix el sis­tema de cale­facció situat a la zona dels peus.

La versió 300i estrena motor, que com ja és habi­tual en els pro­pul­sors d'aquesta marca té el cilin­dre trac­tat amb un bany ceràmic, que n'aug­menta la fia­bi­li­tat.

MOTOR:
Monocilíndric. 278,3 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
30 CV a 8.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Variador automàtic CVT.
XASSÍS:
Tub d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla telescòpica / Basculant oscil·lant.
FRENS:
Disc 260 mm / Disc 240 mm.
LLARGADA:
2,170 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,535 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,760 m.
PES:
192 kg.
PREU:
4.099 euros, descompte promocional inclòs.
WEB:

Dues versions de 125 cc

La referència del Joymax GTS és la versió 300i, però SYM n'ofereix dues més amb motor de 125 cc i 15 CV, vint quilos més lleugeres i que es poden conduir amb permís de cotxe. La més assequible és la 125 GTS amb carburador (2.999 euros, en campanya promocional). Per 300 euros més, la 125i disposa d'injecció electrònica.

A semblança d'un cotxe

Que els grups òptics davanters dels escúters són cada vegada més similars als dels cotxes, no és cap novetat. Però les similituds van cada vegada a més i la versió 300i del Joymax n'és un bon exemple, amb el sensor automàtic de lluminositat. Pel que fa al quadre de rellotges, és de bon gust la il·luminació de neó de tonalitat blava.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.