Cultura

Crítica

cinema

El dimoni, probablement

Al darrer Festival de Sitges van cridar l'atenció dues pel·lícules d'exorcismes. La primera era nord-americana, la dirigia Daniel Stamm, es titulava The last exorcism i proposava una visió irònica del tema, utilitzant el fals documental per tal de posar en qüestió l'univers de la família tradicional. La segona procedia d'una productora catalana, estava parlada en anglès i volia ser una aproximació al tema molt menys transversal, és a dir, jugant amb el gènere per despullar-lo d'excessos visuals i retòrics i tornar-li alguna cosa així com la seva puresa originària. Història d'una adolescent que experimenta estranys fenòmens al seu cos i la seva ment, tots associats tant amb la pubertat com amb la possessió demoníaca, La posesión de Emma Evans intenta també compondre un retaule familiar al voltant de l'agressivitat sexual.

El problema de pel·lícules com aquesta, però, és que es prenen massa seriosament a si mateixes. I sembla mentida, ja que el seu punt de partida hauria de ser autoassumir-se com a producte d'entreteniment que a més a més podria estar dient alguna cosa sobre el món en què vivim. El director Manuel Carballo, paradoxalment, actua a l'inrevés, posa en primer terme el missatge i immediatament el material que té entre mans surt de mare i dóna com a resultat ja no una pel·lícula de gènere, sinó de subgènere. Per molt que parlin en anglès, que la càmera es mogui inquieta i que els intèrprets sobreactuïn –perquè tot resulti molt i molt realista–, La posesión de Emma Evans és un altre exemple d'aquest cinema de l'Estat espanyol que mai no serà conscient de quins són els seus límits.

La posesión de Emma Evans
Dir.: Manuel Carballo. Int.: Sophie Vavasseur, Doug Bradley.
Catalunya, 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona